Senaste nytt

SAS slutar tillhandahålla tidningar i loungerna från 1 mars 2017

Jag föredrar att läsa från ett papper före en skärm, men digitalisering och hållbarhetsfrågor drabbar även SAS. Därför känns det inte helt oväntat att detta sker.

Jag som svensk och boende i Norge, saknar Aftonbladet på loungen i Oslo och Arlanda på hemvägen som jag kan läsa :)

Jag föredrar att läsa från ett papper före en skärm, men digitalisering och hållbarhetsfrågor drabbar även SAS. Därför känns det inte helt oväntat att detta sker.
Det är just detta som är det märkliga. Digitalisering och hållbarhetsfrågor borde resultera i fler eller bättre appar, inte att man lägger ner en app för att läsa tidningar i samma andetag som man tar bort papperstidningen.

Med risk att bara upprepa det som tidigare sagts. Uppskattar själv att få blädra i en papperstidning när man käkar frulle i loungen.

Även då det är SAS policy/utbud som diskuteras här; kommer ihåg den positiva känslan av att hitta en (förvisso 2d gammal) Berlingske på Changi efter 1månad+ on the road. Alltid trevligt att bläddra i en papperstidning av lokalursprung.

Var på inrikesloungen på Arlanda i morse och hyllan där SvD, Di och Aftonbladet brukar ligga var tom med lappar som hänvisade till digital läsning. Fokus fanns dock kvar i stället bredvid.

Jag har haft DN på min ipadpro sedan mer än ett år och saknar inte papperstidningen alls. Hade även DI ett tag men den får först komma ned i pris innan jag tar den igen. 179 kr/månad för DN som pdf är ok men DI 399 kr/mån är ett kraftigt överpris...
Och jag får min DN varje kväll runt kl 21-22...

Så här ser det ut i Chicago idag.

Attachments

• IMG_0218.JPG
    IMG_0218.JPG
    51,1 KB · Visningar: 298
Toppen