Senaste nytt

SAS slutar tillhandahålla tidningar i loungerna från 1 mars 2017

Sealord

Medlem
Nu börjar jag bli riktigt less på SAS. Det kan inte kosta många kronor med riktig tidning loungen, och nu blir vi utan. Kalla mig gammalmodig, men jag tycker helt enkelt inte om att läsa tidningen i paddan. SAS senaste inrikting verkar vara att endast göra försämringar för statuspassagerare, definitivt inga förbättringar i alla fall.
 

thh

Medlem
Enda gången jag läst en tidning i SAS lounger är när planet var försenat, annars läser jag bara något i min iPad istället. Det är helt klart en försämring och jo, jag gillar att möjligheten finns att läsa något men jag brukar inte vara så intresserad av dagens nyheter kl. 21 när jag flyger ändå. Om de hade haft magasin som de tog bort hade jag låtit annorlunda, men jag tror jag håller med de som tycker att detta var en av de mer acceptabla försämringar.

Därför vill jag vänta och se vad SAS ersätter det med i sin app innan jag säger att det bara är en försämring.
 

NotRyan

Medlem
Det finns väl tidningar i den vanliga SAS-appen fortfarande? Dessutom borde dom kanske erbjuda tidningar i Readly istället för en special-app för ajPäd. Hur skulle ajPäd-appen göra mig som Android-användare lyckligare förresten?
 

Vaniljvodka

Medlem
Värdelöst. Det här var en av få kontakter med den analoga världen jag hade. Och då kommer säkert nån säga: "men köp en tidning då". Well, för mig var det en skön förmån att få som statusmedlem. I vardagslivet läser jag alltid mina nyheter på nätet men att vid en resa (som nästan alltid är privat och ej i tjänsten för mig) så fann jag det väldigt behagligt att koppla bort allt som har med elektronik och vardagsliv att göra och faktiskt läsa från papper. Har liksom gått så långt att jag förbannar att det finns wifi överallt utomlands eftersom det får mig att läsa mindre böcker på semestern. Kommer helt klart sakna tidningarna i SAS-loungen och det kommer nog sluta med att jag trots allt köper på mig ett par på flygplatsen istället. Urholkar värdet av guldkortet i min bok (pun intended).
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Det finns väl tidningar i den vanliga SAS-appen fortfarande? Dessutom borde dom kanske erbjuda tidningar i Readly istället för en special-app för ajPäd. Hur skulle ajPäd-appen göra mig som Android-användare lyckligare förresten?
Absolut, SAS borde satsa mer på det digitala och införa bättre stöd för såväl iOS som Android-användare. Som det är nu tar man bort papperstidningen OCH lägger ner den enda vettiga appen de har för att läsa digitalt.
 

Vaniljvodka

Medlem
Men vänta nu, det är alltså bara dagstidningarna som försvinner och inte magasinen? Då är det ju inte lika illa. Även om jag hellre hade haft kvar Aftonbladet / Svenskan än en massa nischade glossy magasin om golf eller båtar.
 

charlesswe

Medlem
Jag uppskattar att det ofta finns FT/FT Weekend i pappersform inloungerna, synd att det försvinner... mycket bekvämare att läsa långa artiklar i det formatet.

De försöker nog "spinna" det som "ååå kolla hur moderna vi är...". BS
 

Agö

Medlem
Men vänta nu, det är alltså bara dagstidningarna som försvinner och inte magasinen? Då är det ju inte lika illa. Även om jag hellre hade haft kvar Aftonbladet / Svenskan än en massa nischade glossy magasin om golf eller båtar.
Det är oklart. Och i vilket fall som helst lär svinnet öka, till men för oss som gärna läser en pappersprodukt.
 
Toppen