fcx
Medlem
Jag har full sympati för denna åsikt (dvs att undvika ATR så långt det går)!! Flög för några veckor sedan ARN-HEL-RIX t.o.r. med AY, där HEL-RIX-HEL biten utfördes av flybe. ARN-HEL var i C-klass och OK, men flybe har bara ekonomiplatser och flygen (både till RIX och tillbaka) var smockfulla med varenda säte upptaget. Extremt trångt och bagage överallt i kabinen eftersom flybe sparar in på väskinchekning och -utdelning framför flygplanet på plattan. HEL-RIX-HEL flygningarna är de i särklass värsta och olustiga flygningar jag upplevt på många år, och jag har bestämt mig för att undvika ATR i görligaste mån. Således skall jag hålla mig borta från alla potentiella SK-flybe code shares så gott jag kan.
I ärlighetens namn bör man ju komplettera med att AY-flighterna med Flybe utförs med riktigt gamla och sunkiga ATR.er (på den där nivån att det förmodligen är silvertejp som håller ihop hela planet). SAS befintliga ATR:er är bara något år gamla och klart bättre inredning, och de som Flybe kommer att flyga nu blir också fabriksnya.
Dock kommer man fortfarande inte ifrån att ATR är luftens Trabant, så flygkänslan uteblir oavsett...