Senaste nytt

SAS flighter till Japan

Flightdoc

Medlem
Jag har en bokning i april. Flygtiden CPH-HND anges till 13:35. Returen till 13:55. Så i det avseendet stämmer det med "flyga runt Ryssland". 27 av 40 platser i C har seating outbound.
Det betyder inte att jag litar på SAS. Jämför det tidigare spektaklet med bokningar där det stod A373-800 och A340 (som inte fanns i SAS inventory).
 

Mr.cake

Medlem
Är det någon som hittar några biljetter? Verkar som att allt har försvunnit. Kanske planer på att skjuta/ställa in rutten. Synd har en bokning med SAS till Tokyo under påsk.
 

Johan F

Medlem
Är det någon som hittar några biljetter? Verkar som att allt har försvunnit. Kanske planer på att skjuta/ställa in rutten. Synd har en bokning med SAS till Tokyo under påsk.
Sitter i samma båt, har en bokning till Tokyo 7-16 april men inga flyg tom 31/5 går att boka längre. Min gissning är att de kommer ställa in - den som lever får se
 

intuition

Medlem
Fram till nyligen fanns det flyg att boka, men priserna var identiska alla dagar i veckan. Vi pratade om det i den här tråden och då visade det sig att man i Expertflyer kunde se att de redan justerat ner schema, till 3 weekly under påsk. Så någon med EF access kan säkert kolla nu om schemat är borta.

Supertråkigt, jag har biljett i påsk.
 

Lars J

Medlem
Ligger fortsatt inne i EF
Screenshot_2023-02-23-15-20-34-59_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg
 

Johan F

Medlem
Fram till nyligen fanns det flyg att boka, men priserna var identiska alla dagar i veckan. Vi pratade om det i den här tråden och då visade det sig att man i Expertflyer kunde se att de redan justerat ner schema, till 3 weekly under påsk. Så någon med EF access kan säkert kolla nu om schemat är borta.

Supertråkigt, jag har biljett i påsk.
Fast häromdagen när jag kollade för skojs skull kunde kan boka många datum runt påsk, men nu är det helt soprent tom maj. Mina 2 cents lägger jag på att någon gång i slutet av veckan så kommer en avbokning från SAS.

SAS kommer med sin Q1 rapport imorgon (24/2), frågan är om man får någon uppdatering framtiden då
 

Tomas E

Medlem
Sitter i samma båt, har en bokning till Tokyo 7-16 april men inga flyg tom 31/5 går att boka längre. Min gissning är att de kommer ställa in - den som lever får se
Nog har det varit så att när SAS har glesat ut sitt flygschema - bl.a. till vissa USA-destinationer under den gångna vintern - så plockar de först bort möjligheten att boka nytt, sedan tar de hand om ombokningar innan de släpper på igen. Så om all möjlighet till nybokning försvunnit utan att någon ännu fått besked om inställt flyg, kan det nog vara ett tecken på att det blir färre flyg snarare än att allt försvinner?
 
Last edited:

intuition

Medlem
Ja, det låter logiskt!

Sedan är det enda man ser i schemat 5 flygningar totalt, fre 31/3, sö 2/4, on 5/4, to 6/4 och fr 7/4. Istället för dagliga avgångar hela april. Antingen har de rejält med ombokningar att göra, eller så har det helt enkelt inte funnits efterfrågan.
 
Toppen