Den 22 dec plockade jag upp en skadad (obrukbar) väska från bagagebandet på UME.
(Vet inte om det är för att jag har guldkort eller för att jag flög Plus som de valde att ge min väska lite extra stryk, men det förklarar kanske varför den kom sist ...)
Jag ställde mig i en kort kö och fick så fylla i en blankett. Det var allt jag skulle göra. ”Fyll i blanketten och lägg på disken, åk hem och fira jul.”
Sagt och gjort.
För säkerhets skull skickade jag ändå ett Mail till
guld.se@sas.se.
Den 29 dec får jag ett telefonsamtal av någon som undrar om väskan kommit fram. JA svarar jag, den var ju inte saknad utan kvaddad. Personen i luren justerar i mitt ärende i systemet så det blir rätt. Han mailar mig också och tipsar om att regga ärendet på Bagsupport. Jag gör återigen som jag blir tillsagd.
Men formuläret på Bagsupport kräver ett dokument jag inte har, och det går inte att färdigställa formuläret utan detta.
Jag ringer guldsupporten som berättar att jag måste fylla i ett annat formulär, ett claim form.
Jag fyller i Claim form, vilket tar en liten stund då bankuppgifter och annat är obligatoriska fält.
På nyårsafton får jag ett mail om att mitt ärende är avslutat. Claim form fylldes i åtta dagar efter händelsen. Det är en dag för sent.
Vad gör jag nu?