Remington Steele
Medlem
Hoppas på Bergen eller Göteborg. Danmark har ju redan det mesta så för dem får det räcka!
Håller med dig i det mesta men förbindelserna med SAS till CPH har blit mycket sämre än innan.Nackdelen för GOT är väl att det finns ok förbindelser till både ARN/CPH med flyg och även tåg som alternativ till CPH.
Bergen har inte riktigt samma möjligheter, samt att norrmän generellt är en mycket köpstarkare kundgrupp än svenskar.
Om den slinga med flera städer så finns nog chans för Göteborg också, om inte annat för att testa marknaden lite om det kan bära sig med egen linje framöver. Risken är ju dock att det blir dåliga dagar för avgång och de bästa går till Norge.
@LPC123 Tre anledningar till Bergen:
-*A med United, ej tillbaka i sommar.
-Uppdämt behov till Hurtigrutten, Norges fjord cruises efter år av ständiga norska lockdowns.
-Ny regional hub där med SAS link: Bra marketing kombination med NYC.
Det som borde göras då:
Tillbaka med SAS minilounge där, eller avtal med nya utrikesloungen dit du kommer in som EBG+ med Widerøe, men ej med SAS. Amex Plat fungerar också men ett SAS avtal vore snyggt.
Bara att hålla med, jag håller också Bergen som mest trolig destination för en sommarlinje.@LPC123 Tre anledningar till Bergen:
-*A med United, ej tillbaka i sommar.
-Uppdämt behov till Hurtigrutten, Norges fjord cruises efter år av ständiga norska lockdowns.
-Ny regional hub där med SAS link: Bra marketing kombination med NYC.
Det som borde göras då:
Tillbaka med SAS minilounge där, eller avtal med nya utrikesloungen dit du kommer in som EBG+ med Widerøe, men ej med SAS. Amex Plat fungerar också men ett SAS avtal vore snyggt.
Nej, tror det ska vara en 747B, Huge Viking.Skall den flygas med en A321LR?
Aarhus är den tredje staden som diskuteras. Imponerande om de lyckas skapa en routing med alla tre inblandade.Känns som en lågoddsare med Göteborg/Bergen, kanske t.o.m. Billund i slingan?
Billund måste ju ändå vara ett bättre alternativ.Aarhus är den tredje staden som diskuteras. Imponerande om de lyckas skapa en routing med alla tre inblandade.