Senaste nytt

SAS SK946 från Chicago till Stockholm

palmen

Moderator
Hittade ingen vettig tråd så skapar en ny.
Någon anledning att kvällens avgång verkar knökfull? Nollad i alla bokningsklasser, economy helt fullt, plus en ledig stol och några ströplatser i Business.

En onsdag i början på juni är ju knappast mest frekventa dagen att resa på.

Varit inställda flighter eller något som gjort att folk bokats in på sas till Stockholm?

Om någon är ombord får ni gärna dra ett pm till mig.
 

Sticktown

Medlem
Jag undrar lite över om det går att se hur det ser ut på SK944 ORD-CPH på torsdag 9/6. Försökte för några dagar sedan kolla med en testbokning för att se om det fanns lediga platser i business, men flighten dök inte ens upp.
 

palmen

Moderator
Jag undrar lite över om det går att se hur det ser ut på SK944 ORD-CPH på torsdag 9/6. Försökte för några dagar sedan kolla med en testbokning för att se om det fanns lediga platser i business, men flighten dök inte ens upp.
C0 D0 Z0 J0 R0 Y5 S5 B0 P0 A0 E5 M5 H3 Q0 V4 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G3 N0

Fullt i Business vad det verkar
 
Har ingen förklaring men vi blev själv ombokade igår pga. crew shortage (till en knökfull 747 med LH), så en del inställda connections domestic kan ju ställa till det i form av plan som är mer fulla än normalt.
 
Hittade ingen vettig tråd så skapar en ny.
Någon anledning att kvällens avgång verkar knökfull? Nollad i alla bokningsklasser, economy helt fullt, plus en ledig stol och några ströplatser i Business.

En onsdag i början på juni är ju knappast mest frekventa dagen att resa på.

Varit inställda flighter eller något som gjort att folk bokats in på sas till Stockholm?

Om någon är ombord får ni gärna dra ett pm till mig.
Har en bekant som fastnat i New York pga tekniskt fel på planet så det blev helt inställt. pga mässa i Europa måste han hit relativt snabbt och han blev ombokad till Chicago, så han fick ta taxi mellan flygplatserna för att komma på ett plan till Chicago och nu är det tydligen oväder också så han lät lite osäker om dom ens kommer iväg. Nu ska han iofs på ett plan till München men gissar att det kan vara fler som är strandade och som bara vill över till Europa asap. Kan ha helt fel men ett plan mot Europa är iaf helt inställt.
 

palmen

Moderator
Har en bekant som fastnat i New York pga tekniskt fel på planet så det blev helt inställt. pga mässa i Europa måste han hit relativt snabbt och han blev ombokad till Chicago, så han fick ta taxi mellan flygplatserna för att komma på ett plan till Chicago och nu är det tydligen oväder också så han lät lite osäker om dom ens kommer iväg. Nu ska han iofs på ett plan till München men gissar att det kan vara fler som är strandade och som bara vill över till Europa asap. Kan ha helt fel men ett plan mot Europa är iaf helt inställt.
Ett inställt plan i new york fyller inte upp sas i Chicago.

Men om det är som @FoxBumblebee säger kan det ju absolut vara orsaken att lufthansa bokar in flera på sas flighter om de fått ställa en 747.
 
Toppen