Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Flög fyra segment med SAS Plus igår. Tre av flighterna var fullsatta och därmed inga tomma mittplatser. Men på vägen hem från Köpenhamn var det gott om plats i Plus och därmed ledigt säte bredvid i stort sett samtliga Plus-resenärer. Vilken skillnad det är jämfört med när man får en stolsgranne som delar armstöd. Kändes som business class :)

Flög fyra segment med SAS Plus igår. Tre av flighterna var fullsatta och därmed inga tomma mittplatser. Men på vägen hem från Köpenhamn var det gott om plats i Plus och därmed ledigt säte bredvid i stort sett samtliga Plus-resenärer. Vilken skillnad det är jämfört med när man får en stolsgranne som delar armstöd. Kändes som business class :)

Jag flög från CPH i söndags. Tyvärr hade mitt EB-nummer försvunnit från bokningen. Jag tror att min rad var den enda i Plus som var fullsatt.

Absolut. Stor skillnad! Seatblock, tillsammans med riktiga glas och vips - business light a lá SAS :) (...och kan ni trolla fram champagne till plus i EU så blir det ju riktigt bra...) :D

Flög hem från Norrland i veckan med två statuslösa kompisar. Jag är EBG.

Checkade in drygt 24h innan avfärd och valde 3D. 3E och 3F var lediga. Kompis 1 checkade in någon minut efter mig och kunde välja 3F men inte 3E (såg upptagen ut) och kompis 2 som var ytterligare någon minut senare kunde inte välja något av sätena 3D-F. Planet var inte speciellt fullt så det blev ledig plats.

Funderar på om denna seatblock egentligen berodde på att vi checkade in mer än 22h timmar eller om det faktiskt finns någon funktion för seatblock. Kollade aldrig efter 22h-gränsen.

Flög hem från Norrland i veckan med två statuslösa kompisar. Jag är EBG.

Checkade in drygt 24h innan avfärd och valde 3D. 3E och 3F var lediga. Kompis 1 checkade in någon minut efter mig och kunde välja 3F men inte 3E (såg upptagen ut) och kompis 2 som var ytterligare någon minut senare kunde inte välja något av sätena 3D-F. Planet var inte speciellt fullt så det blev ledig plats.

Funderar på om denna seatblock egentligen berodde på att vi checkade in mer än 22h timmar eller om det faktiskt finns någon funktion för seatblock. Kollade aldrig efter 22h-gränsen.
Fråga @Christian R

Flög med en kollega på separata bokningar i veckan. Samma som @AABack2ARN upplevde hände. På resan ner löste vi det vid incheckning på GOT men på vägen hem så seatade jag om mig, han seatade sig rätt och sen seatade jag mig bredvid (det var nödutgångsplats bredvid varandra vi var ute efter).

På vägen ner satt jag föresten på 12A och någon annan hade hunnit seatas på 12C (eller om det heter B på en ATR?) så kollegan hade satt sig på 11C vid online checkin. Det löste de dock vid incheckning på 11C och 12C enkelt flyttades om så att vi kunde sitta bredvid varandra. Hoppas inte fd 12C hade en kompis på 12D. ;-)

SK638 igår - ingen seatblock. Jag (EBD) satt på XD och en EBD på XF. På XE satt en EBB. Var ej fullt i nån av klasserna.

Toppen