Senaste nytt

SAS.se världens sämsta flygbolagssida?

Så fort sas kör någon kampanj så tycker jag det ALLTID dyker upp "kommunikationsfel".

Jag hade en otroligt lustig natt när jag bokade 2-4-1 till Chicago i februari. Först fanns inga resor. Sen fanns precis hur många som helst på de datum jag ville, -2 Pers i C.

Satt i två timmar och åkte in och ut från bokningssystemet, men tillsist så lyckades jag bärga biljetterna.

Jag hade tänkt boka nån F till USA, men dottern sa att "jag flyger bara med sas, allt annat känns osäkert".

Så....det blev en C, men förhoppningsvis nya kabinen tillbaka tror jag. Viktigare att få ge dottern en bra upplevelse :D

Dock måste jag faktiskt ge en eloge till appen, jag har precis aldrig haft problem med att boka resor via appen.

Så fort sas kör någon kampanj så tycker jag det ALLTID dyker upp "kommunikationsfel".

Jag hade en otroligt lustig natt när jag bokade 2-4-1 till Chicago i februari. Först fanns inga resor. Sen fanns precis hur många som helst på de datum jag ville, -2 Pers i C.

Satt i två timmar och åkte in och ut från bokningssystemet, men tillsist så lyckades jag bärga biljetterna.

Jag hade tänkt boka nån F till USA, men dottern sa att "jag flyger bara med sas, allt annat känns osäkert".

Så....det blev en C, men förhoppningsvis nya kabinen tillbaka tror jag. Viktigare att få ge dottern en bra upplevelse :D

Dock måste jag faktiskt ge en eloge till appen, jag har precis aldrig haft problem med att boka resor via appen.
Fanns det hur många resor i C som helst. Men max två per avgång eller?

Jag kollade för fyra en gång, och ena gången fanns det, och andra inte. Så jag tror att det helt enkelt skedde någon uppdatering eller liknande under den här tidsperioden. Jag tycker inte man brukar hitta två platser "helt fritt", framförallt inte på sportlovstider eller liknande?

Kan ju vara att de just släppt också, men hela situationen kändes som en stor bugg :)

Jag har varit trogen SAS kund i många år. Jag har Eurobonus silverkort och gör minst 20-40 resor med SAS varje år. Jag var en av dom som uppdaterade aftonbladet.se varje minut under fackförhandlingarna i november och höll tummarna för en räddning. Jag bokade 10 resor dagen efter för att stödja SAS. Men SAS hemsida håller på att göra mig fullständigt tokig. Alla sajter har sina driftstörningar, men SAS.se problem saknar global motsvarighet. Vi är inne på minst 3 året med samma problem.

HUR F*N VILL SAS ÖVERLEVA SOM FLYGBOLAG OM DET INTE GÅR BOKA BILJETTER PÅ DERAS HEMSIDA?

Jag håller på att få pskybryt p.g.a. denna idiotiska skitsida.
Det går inte logga in, för man är inloggad. Ladda om sidan. Man kan inte logga ut för man är utloggad. Ladda om sidan. Det går inte söka för man är inte inloggad, det går inte logga in för man är inloggad. Logga ut via ihop klistrad länk, ej utloggad. Försök logga in, redan inloggad. Ladda om, utloggad, går ej söka för du är ej inloggad, logga in, redan inloggad. Radera cookies, ladda om, utloggad, försöker logga in, fel, redan inloggad, söker, "sidan finns inte".

Byter browser, lyckas logga in, söker, väljer datum, väljer flight, vänta, vänta, vänta, utloggad, ladda om, ingen sida laddar, ladda om, ingen sida laddar, laddar om, utloggad, laddar om, inloggad, söker, ej inloggad. Logga in, utloggad.

FÖR H*LVETTE SAS, GÖR OM OCH GÖR RÄTT!!!

Intressant att 3 år och 1 månad har gått sedan inlägget postades och det är inte mycket som blivit bättre. Visserliggen blir man inte utloggad lika ofta, men stabiliteten och funktionaliteten är lika dålig nu som då.... pinsamt!

Jag har dragit igång en hobbysida för hur sas.se kan tänkas se ut och ska pilla med den under kommande period. Vore kul att kunna att crowdsourca fram en design (feedback tas emot med öppen famn). Ni kan följa utvecklingen på:

Test

Lör 7 nov 2016 tog jag denna bild:

d41d1af0a32041f2f0eedf8e33faeda8.jpg

500 milj sek???

Toppen