Senaste nytt

SAS satsar stort med beställning på 40 nya longhaul plan! 2026-06-30

Såklart inte men detta förutsätter att SAS faktiskt uppdaterar bokningsflödet på ett bra sätt :)

Sen kan det givetvis bli "last-minute equipment change".. Kanske dags att bara boka A350 framöver.
Du kan ju redan idag gå equipment change från 350 till 330 så den risken kommer du inte undan.

Otrevligt mycket flashback till gamla fula ankungen. Och något säger mig att coffin class kommer räknas som tillräckligt bra för att man definitivt inte kommer få någon kompensation.

Ändå smart av SAS att, för att kunna växla upp verksamheten snabbt, ta in gamla maskiner och sätta dom i drift direkt. Sedan tar man en och en och renoverar, medans de andra är i trafik. Skulle dom först renovera alla skulle det nog ta tre år innan trafiken kan dras igång.

Vi bör alltså mycket snart få veta vilka nya linjer dessa maskiner ska trafikera. Bangkok året runt? Dubai? Mexico city? Nya linjer ger fler bonusplatser. Jag flyger hellre SAS i gammal Virgin-stil än inte alls.
Bangkok har dom inte räckvidd för i nuvarande världsläge.

Däremot kan dom ju frigöra a350 från andra destinationer.

A321-stolen är betydligt bättre än coffin class.

Det enda scenariot där coffin class vinner är om man vill se så många främlingars fötter som möjligt, då är den typ 5x bättre än SAS 321LR

21-seat.jpeg
virgin-atlantic-coffin-class-v0-l1vfwwms2qdd1.jpg

A321LR stolen när man inte har direkt aisle access är inte höjdare när man reser själv och behöver besvära den som sitter bredvid att resa sig.
Har ingen erfarenhet av coffin class än, men inte säker på att det är så mycket sämre. Tyvärr har jag ett Virgin flyg på g med coffin class senare i år (pga byte av plan).

A321LR stolen när man inte har direkt aisle access är inte höjdare när man reser själv och behöver besvära den som sitter bredvid att resa sig
Har ingen erfarenhet av just Virgins, men åkte motsvarande setup med Turkish för några år sedan, SEZ-IST. Jag tyckte att det var tråkigt att inte kunna titta ut, men i övrigt tar jag det alla dagar i veckan framför att sitta så att jag behöver be en stolsgranne att släppa ut mig när jag vill upp och gå runt.

Men förutsägbarhet är nog viktigt här, så att sätta in de planen på en viss rutt/flightnr skulle vara klokt... Så att det inte växlas hejvilt i config... (utom vid enstaka irrops då)

Toppen