Senaste nytt

SAS söker Revenue Manager

AABack2ARN

Medlem

I hela friden vad SAS söker chefer. Känns som om senaste utstädningen kanske tog en del personer som det senare visade sig faktiskt behövas. Vilken överraskning i så fall ;)

Förvisso är det nog bra om SAS får in nytt blod utifrån men risken är stor att klimatet "Så funkar det inte här på SAS" finns kvar och då är ovanstående positioner mest ett spel för galleriet. Men utöver det får SAS nog ändå ner lönekostnader då jag tror nya avtal inte är riktigt lika förmånliga som de som finns nu.
 

NotRyan

Medlem
I hela friden vad SAS söker chefer. Känns som om senaste utstädningen kanske tog en del personer som det senare visade sig faktiskt behövas. Vilken överraskning i så fall ;)

Förvisso är det nog bra om SAS får in nytt blod utifrån men risken är stor att klimatet "Så funkar det inte här på SAS" finns kvar och då är ovanstående positioner mest ett spel för galleriet. Men utöver det får SAS nog ändå ner lönekostnader då jag tror nya avtal inte är riktigt lika förmånliga som de som finns nu.

Kan ju vara ex. norska/danska tjänster som blivit flyttade till Stockholm, och där befattningshavaren inte följt med...

Mvh
/NotRyan
 

flierman

Medlem
Jag var polare med en kille som jobbade som Revenue Manager för en 10 år sen, man kan ta sig lite friheter. Han satte sin frus namn som farebasis på en kampanj i Q-klass..lite roligt var det faktiskt. Qmarie var farebasis till Paris om jag inte minns rätt.
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om SAS har fått en vettig Revenue Manager alternativt affärsorienterad Fares Distribution Operations Manager.

Med tanke på senaste tidens kampanjpriser i SAS Go, SAS Plus och SAS Business, tycker jag att SAS gör ett bra jobb för att fånga upp kunder. I alla fall bättre än förut.
 

Canadien

Medlem
Och ta bort saturday nightregeln. Gör att bara BA och Iberia kommer upp när firman ska boka ARN-YUL åt mig. SAS blir dubbelt+ dyrt... Vilket gör att jag måste lägga massa tid på att hålla ögon på kampanjer o dyl för att kunna säkra Mikkeller på resan.
 

Dr. Miles

Expert
Och ta bort saturday nightregeln. Gör att bara BA och Iberia kommer upp när firman ska boka ARN-YUL åt mig. SAS blir dubbelt+ dyrt... Vilket gör att jag måste lägga massa tid på att hålla ögon på kampanjer o dyl för att kunna säkra Mikkeller på resan.
Men det är just vad Revenue manager gör. Optimera intjäning (från SAS sida).
Så länge majoritet av affärsresenärer inte stannar över natten mellan lördag och söndag (eller enkelbiljett blir standard även på long haul), kommer de att behålla denna begränsning
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen