Senaste nytt

SAS sätter in Jumbo Jet på sträckan Åre/Östersund till Stockholm

MD-80 är ingen hit tycker jag däremot, ja sitter alltid fönster bakom vingen, då är det hörselskydd som gäller :)

Bakom vingen är rätt ok, bara man inte kommer precis framför motorerna eller längre bak. Sen brukar jag iof somna innan hjulen lättar och vakna när de tar i banan igen. Konstigt sover som en prins inrikes men long-haul kan jag fan inte sova mer än 15-20 minuter... Himla störigt när man reser österut, är ju trött så jag knappt vet vad jag heter när man kommer fram.

Här är första bilden på Östersunds-kärran:
SK_747.jpg

Hej,

Flög med detta flygplan igår (SK7012) från Östersund efter några dagars skidåkning i Åre.

737.jpg

3-3 säten och min rekommendation om du som resenär är lång, ta rad 11 intill nödutgång! Jag hade turen som fick sitta på rad 6, jag kom snabbt till min plats och snabbt av planet efter landning.

På resan mellan Arlanda och Östersund (SK7011) flög jag MD82. Då var det 2-3 säten och mycket motorljud från rad 28 och bakåt.

Maten ombord var en liten låda med en smörgås och valfri dricka.

Last edited:
Hej rob74,

jag gjorde en snabb sökning på Google och hittade dessa bilder som ger ett bättre intryck från insidan av planets övre våning.

70flag747-480x349.jpg

sas747ud-480x360.jpg

sas747stair-480x369.jpg

Tolkar ni som jag att Firstclass passagerare hade tillgång både till nedervåningen (intill trappan) och på övervåningen? Det ser ut som en lounge på övervåningen.

747wideworld-480x309.jpg

Vi kanske ska bjuda in denna mannen till businessclass.se? Källa: Here comes a Huge Viking | Hans J

Last edited:
Toppen