Senaste nytt

SAS sätter in Airbus A330 på Köpenhamn-Boston från 29 oktober 2017

Då är frågan vilken linje som blir av en 330?
Eller tror man sig få ihop schemat ändå? 3 dagar i veckan måste ju plockas från någon annan 330-linje, om man inte utnyttjar "flygfria dagar". Men då riskerar män väl ett ännu instabilare system vid trafikstörningar.
Verkar som om både OSL-MIA och CPH-MIA skall reduceras till två t/r veckan, vilket frigör tre rundturer till CPH-BOS...
 
Kan det bli en Miamilösning? Slinga CPH-BOS-OSL/ARN-BOS-CPH? Nu måste det spekuleras.
Hyffsat "right on" där :)

Detta damp ner i brevlådan för 2min sedan:
upload_2017-5-2_15-23-27.png
 
Nä, CPH-BOS 3 gånger i veckan och ARN-MIA en gång i veckan under vintern.

Ska man fritt spekulera så tror jag att dom tar bort något av flygen till ORD initialt eller en avgång till EWR under vinter för att ge plats åt detta.

Det rimligaste är att dra ner frekvensen på ORD.
Oftast sämre beläggning på just den linjen på vintern. Dock så är ju frakten viktig och mycket på den linjen vilket gör stt man kan inte ses ner för mycket.
EWR behöver sina dagliga avgångar.
 
Om man får spekulera helt fritt så har det ju nämnts i en annan tråd att det eventuellt var ett till plan på väg in från Privatair som kanske skulle kunna ta något av detta.
 
Toppen