Senaste nytt

SAS säljer Heathrow-slot

Ingen som har börjat spekulera i vilket bolag det är som köper? Känns väl logiskt att det är någon som vill flyga stora longhaul-plan på det, det lär ju vara bästa värdet av slottar på LHR?
Kanske Garuda Indonesia (GA) som vill flytta från London Gatwick till London Heathrow?

Gissar att man ökar på Gatwick istället - t.o.m British Airways själva gör ju det. En etablerad flygplats även för affärsresenärer idag...

Själv hoppas jag på London City (som Sverige saknar kopplingar till numera) men det är troligen alltför dyrt. Det senaste hotell jag bott på ligger behagligt nära Bank station, 25min med Docklands Light Rail.

Själv hoppas jag på London City (som Sverige saknar kopplingar till numera) men det är troligen alltför dyrt. Det senaste hotell jag bott på ligger behagligt nära Bank station, 25min med Docklands Light Rail.
Det senaste hotellet jag bott på (Park Inn Heathrow) ligger nära London Heathrow, ca 15 min med gratisbuss desstuom. :)
Vill man ha lite spännande utekväll kan man gå till Hounslow, som vi gjorde för ett par år sedan. ;)

Gissar att man ökar på Gatwick istället - t.o.m British Airways själva gör ju det. En etablerad flygplats även för affärsresenärer idag...
.

BA ökar semesterrutterna från Gatwick de som verkligen ökar på LGW är Norwegian.

Ryan öppnar CPH-LTN och Easyjet flyger redan till LTN och STN så det kanske är avgångar från CPH som reduceras.

Last edited:
Spelade en ProAm i Grekland för några år sen och spelade då med VD för Aegean. Han nämnde summan 25-30 miljoner dollar för en slot på Heathrow. Den siffran kan ju iofs ha ändrats både upp och ner. Minns även att de vid den tiden tittade på CPH, men sköt på det då CPH var dyrt att starta upp emot. Nu flyger de väl dit om jag inte minns fel.

En riktig högoddsare skulle väl vara BMA-LCY :)

Fart med tanke på att BA inte ville hålla igång ARN-LCY så tror jag nog inte att något annat bolag står i kö för att starta upp den igen.

En riktig högoddsare skulle väl vara BMA-LCY :)

Fart med tanke på att BA inte ville hålla igång ARN-LCY så tror jag nog inte att något annat bolag står i kö för att starta upp den igen.
Min gissning är att BA snarare vill koncentrera sina flyg till LHR för att mata passagerare med anslutning i kombination med de som har London som slutdestination.

Toppen