Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

Nu har jag påbörjat första ToR plus färden, och den känns väldigt representativ för hur turer från Arlanda brukar se ut för mig. "Banarbete mellan Linghem och Kimstad, så det är enkelspår istället för dubbelspår, och signalfel på det öppna spåret, så vi gissar på 30-60 minuters försening."

Där får du för att du stöttar SJ!

Deras problem har tillochmed fått mig att fixa min gamla bil som stått i två år så jag slipper befatta mig med dem...

Nu ser ju inte jag i vilken del man kan lasta SJ för det där Agehall... Skyll på Trafikverket... :)

Effekten just här var att tåget fick krypa förbi ett 20-tal banarbetare som jobbade på att meka med det avstänga spåret istället för att avhjälpa signalfelet.

Jag kan tillägga att jag var nära att gå plus på denna MR (CR, Card Run?) eftersom planet var överbokat och man kunde få 300 EUR för att flyga LH istället. Jag gissar att det fortfarande är inom reglerna för att uppfylla två SAS Plus ToR ut ur norden även om (frivillig) irrops gör att man flyger med någon annan. Nu blev det en teoretisk fråga, eftersom någon annan hann före.

Inget erbjudande här heller till min stora besvikelse, jag behöver det då jag tyvärr tvingas flyga DY just nu då de j******* tyvärr i 90% av fallen lyckas vara ett par tior billigare än SAS och då bokas DY av firmans nitiska reseansvarige :-( Ge mig erbjudandet och det blir ett par helgvändor i Plus till lämplig destination... Är ju beroende av guld nu :)

Nope! Har inte fått detta.
Behöver det å andra sidan inte, för 50k ska vara fixat efter första veckan i november, dvs med drygt 6 månader kvar på kvalificeringsperioden...
Fick däremot den med x2 (baspoäng) för resor mellan huvudstäderna, vilken jag inte har någon nytta av.

Last edited:
Jag har inte fått erbjudandet men ringde Customer Service och de lyckades anmäla mig :p

Mitt år börjar 1/10. Innebär det att när jag når EBG så har jag kvar det ända till 30/9 2015?

Toppen