Cristoffer Cedergren
Medlem
Jag tror inte SAS kommer starta egna linjer till IST. Kanske nån mer charterlinje till Turkiet. Vi får åka med AFKLM när vi ska till Istanbul i framtiden.
Tja, underlaget för Turkish från Göteborg är väl inte så beroende av att SAS är medlemmar av Star Alliance? Det är väl gissningsvis inte så många som flyger matartrafik med SAS för att sedan fortsätta från GOT? Det kanske finns enstaka som väljer TK för att de kan utnyttja sin Eurobonus-status, men gissningsvis inte så många? Det borde finnas "mer udda" Star Alliance-linjer till ARN, CPH och OSL som lever farligare.Hoppas verkligen att Turkish fortsätter att flyga från Göteborg. Tillsammans med Lufthansa enda realistiska alternativer från Göteborg österut.
Just denna nyhet med att man säger upp codeshareavtalet har ju ingen bäring på möjligheten att boka med poäng, men det är ju allmänt tragiskt att man lämnar Star Alliance och att då möjligheten att boka bonusresor med *A försvinner .Tragiskt att en av de bästa vägarna österut med EB poäng nu försvinner.
Eller Finnair?På vilket sätt är Lufthansa ett realistiskt flygbolag men inte AF/KLM när man reser österut?
Just nu är inte Finnair optimalt på något sätt med tanke på att man måste flyga runt Ryssland.Eller Finnair?
Trodde vi pratade om bra connections och bra destinationer från Göteborg. Ber så hemskt mycket om ursäkt.Just nu är inte Finnair optimalt på något sätt med tanke på att man måste flyga runt Ryssland.
Precis det vi pratade om, men när man nämner Lufthansa och Turkish så tolkar åtminstone jag det som att det är österut till Asien vi pratar om och inte Östeuropa. Reser man till Östeuropa så är ju SAS fortsatt ett alternativ från Göteborg via Köpenhamn.Trodde vi pratade om bra connections och bra destinationer från Göteborg. Ber så hemskt mycket om ursäkt.