Senaste nytt

SAS prissättning på ungdomsbiljetter.

Tillåter fare rules att att boka SAS Ungdomsbiljetter till andra destinationer än SAS-destinationer? Jag är medveten om att SAS Ungdomsbiljett enbart går att få på SAS-metall. Dock så vill jag till en destination som SAS inte flyger till.

tex: ARN-HKG-SGN

Det jag vill är alltså att boka ARN-HKG till ungdomspris och HKG-SGN till vanligt "vuxenpris" och sedermera få in detta på samma bokning.

Lyckas inte prissätta det på SAS hemsida - men skulle det vara möjligt att göra om man ringer in och bokar?

Tillåter fare rules att att boka SAS Ungdomsbiljetter till andra destinationer än SAS-destinationer? Jag är medveten om att SAS Ungdomsbiljett enbart går att få på SAS-metall. Dock så vill jag till en destination som SAS inte flyger till.

tex: ARN-HKG-SGN

Det jag vill är alltså att boka ARN-HKG till ungdomspris och HKG-SGN till vanligt "vuxenpris" och sedermera få in detta på samma bokning.

Lyckas inte prissätta det på SAS hemsida - men skulle det vara möjligt att göra om man ringer in och bokar?
Nej, så vitt jag vet SAS har inte ungdomspriser dit dem eller Wideroe inte flyger.

I ditt exempel är det bättre att köpa en vuxenbiljett ifall du vill ha skydd vid eventuella förseningar.
Vod bokning av separata biljetter har du inte någon rättighet att bli ombokad på andra biljetten.

Nej, så vitt jag vet SAS har inte ungdomspriser dit dem eller Wideroe inte flyger.

I ditt exempel är det bättre att köpa en vuxenbiljett ifall du vill ha skydd vid eventuella förseningar.
Vod bokning av separata biljetter har du inte någon rättighet att bli ombokad på andra biljetten.

Exakt, det är skyddet vid eventuella förseningar jag är ute efter. Som det ser ut nu planerar jag att ta en extra hotellnatt i HKG om jag inte hittar några passande sena kvällsfighter från HKG för vidare färd.

Min tanke var att jag skulle kunna blanda en SAS-ungdomsbiljett och en vanlig vuxenbiljett på samma bokning.
Jag är inte förvånad av att det inte fungerar - Men ska inte klaga då 2500 SEK T/R ARN-HKG är riktigt generöst pris.

Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 74 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Sista ( eller rättare sagt 1:a delen i min och dotterns lilla äventyr)
Det börjar med att hon får följa med på ett möte i Stockholm innan det bär av vidare mot Lindköping med tåg... för mer semesterbetonade aktiviteter

Ordinarie barnpris på flygningen är 1909 kr så det är hyfsat värde för poängen.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag:SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort:Luleå
Destination:Arlanda
Enkelresa eller Tur&retur:Enkel
Antal poäng (per person):6000p (1 barn)
Skatter&avgifter (per person):101 SEK
När:Augusti
Bokad:Augusti

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Jag vill tipsa att SAS Ungdomspriser kan var billigare än barnpris (som är rabatt från vuxenpris) ibland.
Det är för att SAS Ungdomspriser inom Europa/Norden bokas i V klass vilket ofta har bra tillgänglighet fram till avgång.

SAS Ungdomsbiljett på Luleå->Stockholm enkel kostar från ca 400 SEK inkl. skatter.
Screenshot20160808 05 SK.png

Toppen