Senaste nytt

SAS presenterar positivt resultat för Q3

Nu skämtar du väl ändå? Jag läste nyss att du kallade OW för premiumallians och *SA för halvdassig... Högst objektiv analys?

Jag tror inte problemen behöver proklameras för att balansera allt det positiva, det är ju inte så att media strött "ros" över SAS.

Sen att du liknar SAS anhängarna vid "gråtande barn" tycker jag var ett riktigt bottennapp...

Kunde inte sagt det bättre själv
 

Hall

Medlem
SAS undviker att tala om cashflowen vad jag kan se. Men man kan notera att likvida medel nu är nere i 2,4 mdr SEK, trots positivt resultat.
(I utgången av Q1 var den 3,7 mdr vad jag minns)
Fortsätter denna takt är alltså kassan tom om ett år...
Risken finns att resten av den finansiella beredskapen utgörs av outnyttjade kreditlinor, som ju tyvärr ofta snabbt dras in för krisföretag.

Hmm, så de håller på och köper saker/tjänster eller är det engångsbetalningar för att bli av med folk?
 

SK1989

Medlem
SAS senarelägger Q3 rapporten som skulle presenteras idag kl 9!


Pressrealese:
SAS Delays Release of Q3 Results until 12 November 2012 at the latest

On 30 October 2012, SAS announced that it was in negotiations regarding the extension and amount of its revolving credit facility and backstop bilateral facilities, as well as a positive preliminary Q3 result. The finalization of SAS' comprehensive plan to address the company's cost structure and complete asset disposals is an essential part of these negotiations.
SAS has materially advanced these negotiations and the plan, and both are expected to be finalized within a few days. Therefore, the company has decided to delay the release of its Q3 results to no later than on 12 November 2012 at 08.00 CET, when it will announce the outcome of these negotiations and the plan along with its final Q3 results.

SAS Communication, Sweden, Tel: +46 8 797 2944

SAS is publishing this information in accordance with the Swedish Securities Market Act and/or the Swedish Financial Instruments Trading Act and corresponding Danish and Norwegian legislation. This information was submitted for publication on November 8, 2012 at 08.00 CET.
 

Palazzi

Medlem
Undrar om det beror på att den sammanfaller med Norwegians presentation av långlinjerna...? Ser kanske mindre bra ut för SAS om sparpaketet ska sättas i relation till Norwegians expansion.
 

Dr. Miles

Expert
Undrar om det beror på att den sammanfaller med Norwegians presentation av långlinjerna...? Ser kanske mindre bra ut för SAS om sparpaketet ska sättas i relation till Norwegians expansion.

DI journalist får skriva om färdigskriven artikel(som handlar om Nowegians expansion och SAS sparpaket) pga det. :p
 

Concorde

Founding Member
Det är aldrig bra när ett bolag behöver senarelägga en rapport. Kan vara p.g.a. en stor eller mindre grej, men bra är det inte.
 

Ubbe

Medlem
Förmodligen ligger det något mer trivialt i bakgrunden. Typ liknande: Besparingskraven måste förhandlas innan de presenteras offentligt för att slippa skadeståndskrav från de fackliga organisationerna.
 
Toppen