IT-snubben skrev:SAS:"...vänligen gå in i SAS-appen och välj rumpreferens så fort som möjligt."Rump-referens?Börjar undra vad jag signat upp förKlicka för att utvidga...
Låter som en Brasilien-resa.
IT-snubben skrev:SAS:"...vänligen gå in i SAS-appen och välj rumpreferens så fort som möjligt."Rump-referens?Börjar undra vad jag signat upp förKlicka för att utvidga...
Således en flight med SAS Connect?intuition skrev:Det verkar inte som man ska räkna med att internet är tillgängligt under resan för att boka :-DVisa bifogad bild 150444Klicka för att utvidga...
Tomas E skrev:Således en flight med SAS Connect?Klicka för att utvidga...
Ford Prefect skrev:Signat och pending!Det här med 12:e kl 12 och att flyget avgår kl 12 både t/r. Kan det vara en ledtråd av något slag?Klicka för att utvidga...
Sry, vet inte var jag fick det ifrån. Du har helt rätt med tiderna!TP12 skrev:Är det inte kl 9 det avgår ut och ankommer kl 17 på hemresan? Står att flighten tar några timmar men inte mer än så. Var ser du kl. 12?Klicka för att utvidga...
Jag får inte intrycket av att det går att ändra, utan snarare att man från SAS:s sida vill styra själva över vilka som får biljetter eller ej. Avbokning är däremot OK.Fredah skrev:Någon som har kommit fram till om det kommer gå att ändra namn på sin +1?Känslan från FAQ är väl lite åt hållet, samma regler som "vanlig" SAS Award?Klicka för att utvidga...
Fredah skrev:Någon som har kommit fram till om det kommer gå att ändra namn på sin +1?Känslan från FAQ är väl lite åt hållet, samma regler som "vanlig" SAS Award?Klicka för att utvidga...
Detta är lite av en dealbreaker för mig. Får se hur jag hanterar det om jag väljs ut.fcx skrev:Jag får inte intrycket av att det går att ändra, utan snarare att man från SAS:s sida vill styra själva över vilka som får biljetter eller ej. Avbokning är däremot OK.Klicka för att utvidga...
Exakt så jag tänker också men går det då inte att byta namn på frugans biljett så är det ju bara avbokning som gäller?Gizmokvack skrev:Detta är lite av en dealbreaker för mig. Får se hur jag hanterar det om jag väljs ut.Signade mig och min fru men löser vi inte barnvakt hela helgen tänkte jag åka med en god vän istället.Klicka för att utvidga...
Fast om man tar hänsyn till tidszoner så borde även England vara ett alternativ; Manchester tar ca 3 timmar på hemresan enligt tidtabellen men då ingår ju omställning av klockanbachelor skrev:Efter lite detektivarbete kring hemresan står det i appen när man genomför bokningen att det avgår 14, och på hemsidan står det att det ankommer 17. Nu kanske man inte kan ta det helt bokstavligt, men det innebär ca tre timmar i luften och man kanske med det kan räkna bort de allra närmaste resmålen som Frankrike, England, Tyskland samt de längre bort som Cypern. Det som passar bra i tid blir då Spanien, Italien, Portugal och delar av Grekland. Kanske något land till?Klicka för att utvidga...
Med förutsättningen att man kör direkt sträcka A till B... Med en liten sightseeing, skåda vackra miljöer eller flyga som ett S så kan du inte räkna bort de kortare destinationerna.bachelor skrev:Efter lite detektivarbete kring hemresan står det i appen när man genomför bokningen att det avgår 14, och på hemsidan står det att det ankommer 17. Nu kanske man inte kan ta det helt bokstavligt, men det innebär ca tre timmar i luften och man kanske med det kan räkna bort de allra närmaste resmålen som Frankrike, England, Tyskland samt de längre bort som Cypern. Det som passar bra i tid blir då Spanien, Italien, Portugal och delar av Grekland. Kanske något land till?Klicka för att utvidga...
Det står i FAQ att flygtiden är "några timmar"bachelor skrev:Efter lite detektivarbete kring hemresan står det i appen när man genomför bokningen att det avgår 14, och på hemsidan står det att det ankommer 17. Nu kanske man inte kan ta det helt bokstavligt, men det innebär ca tre timmar i luften och man kanske med det kan räkna bort de allra närmaste resmålen som Frankrike, England, Tyskland samt de längre bort som Cypern. Det som passar bra i tid blir då Spanien, Italien, Portugal och delar av Grekland. Kanske något land till?Klicka för att utvidga...
England är inte med i Schengen. Det har kommunicerats att det är någon av de 27 länderna i FAQ.Johan F skrev:Fast om man tar hänsyn till tidszoner så borde även England vara ett alternativ; Manchester tar ca 3 timmar på hemresan enligt tidtabellen men då ingår ju omställning av klockanKlicka för att utvidga...
Isåfall finns ännu fler länder att välja mellan. Men dessutom hade väl Kastrup redan lagt up flight nummer med destination ”unknown Schengen”?cnord skrev:Men det utelukker jo ikke UK, da alle fra Schengen har VISA-free tilgang til UK.(Ser også i texten at de kun nevner passport, ikke national id card - Det kan jo å ha noe å si for destinasjonen?)Klicka för att utvidga...
Nja, med SAS nya conscious traveller känns det lite mindre sannolikt att man tar en omväg till målet, kan bli lite badwill i pressen.Gizmokvack skrev:Med förutsättningen att man kör direkt sträcka A till B... Med en liten sightseeing, skåda vackra miljöer eller flyga som ett S så kan du inte räkna bort de kortare destinationerna.Klicka för att utvidga...
Det stämmer, men det står fasta tider i app och på web. 14 resp 17. Och 3 timmar är några timmar. Kan såklart inte garantera att detta stämmer men känns betydligt mer sannolikt att resan är 3 timmar än 2 timmar när de gjort de skrivningarna.Cristoffer Cedergren skrev:Det står i FAQ att flygtiden är "några timmar"Klicka för att utvidga...