Senaste nytt

SAS Presenterar: Destination Unknown

mrestes

Medlem
Jag fick precis svar från kundtjänst, och anslutningsflyg från/till Stockholm, Oslo, osv ingår inte i priset och behöver bokas separat i en separat bokning...

Då är jag absolut inte intresserad.
SAS har ju allas hemadress. De har även flyghistorik. Hade varit relativt enkelt för dem att välja bort kunder som bor långt ifrån Köpenhamn och har noll historik att flyga därifrån i samband med utskicket. Jag sålde verktyg för detta, och betydligt mer avancerade urval, redan för 15 år sedan.

Visst kan det finns ett fåtal kunder som kan tänka sig bekosta resan till CPH själv till exempel de med mer än 200k Eurobonus poäng, också det en lätt urval att göra. SAS verkar istället har valt ett massutskick till alla kunder. Det kan nog även skapar lite badwill om kunder från Sverige och Norge undrar varför de är mindre välkomna till festen.

Visst är det en avvägning men jag är inte säker att SAS vägde rätt. Särskilt när det är uppenbarligen inte kristallklart att anslutningsflyg från Stockholm, Oslo ingår inte. Det blir även onödigt jobb för kundtjänst ("som för tillfället har många ärenden...")
 
Jag gissar på Beirut och två nätter där sen vidare till Agadir för övernattning och sen hemåt igen.
Rimligen är det ändå en destination inom Schengen. Visserligen krävs inte visum till många länder för nordiska medborgare, men många är ju medborgare i andra länder och för dem kan det bli helt omöjligt att åka annars.
 
Med tanke på att man först får veta i luften, borde inte det möjligtvis betyda att t.ex. hotell ingår? Min första tanke var att man skulle få veta några dagar innan för att få tid på sig att boka hotell då det inte verkade ingå. Men det är ju drygt att t.ex. stå på destinationen och fixa det där?
 

Fredah

Medlem
Med tanke på att man först får veta i luften, borde inte det möjligtvis betyda att t.ex. hotell ingår? Min första tanke var att man skulle få veta några dagar innan för att få tid på sig att boka hotell då det inte verkade ingå. Men det är ju drygt att t.ex. stå på destinationen och fixa det där?
Det känns som att det inte ingår boende och i ärlighetens hade väl det varit lite för bra för att vara sant med tanke på priset.

Jag skulle dock önska att de gav en fingervisning om hur mycket ”fickpengar” som kan tänkas behövas. Det ger ju även en känsla för ”nivån” på eventet. Kanske kommer det mer info innan måndag?

De skriver ju:
  • Mer information om boende och aktiviteter kommer
 
Toppen