Senaste nytt

SAS Presenterar: Destination Unknown

GOTBound

Medlem
Kul initiativ. Otroligt bra marknadsföringsstrategi, om inte annat.
Undrar vilket flygplan de tänkt använda. Känns sannolikt som ett A320 NEO med plus/minusskylten på sista raden.
Eller tvärt om, bara Go och resenärerna erbjuds att sätta sprätt på sina EuroBonus poäng för dryck och tilltugg, enda betalningsmöjligheten på flighten blir med EuroBonus poäng…
 
Väldigt kul idé, sen får man se hur det blir i verkligheten. Är lite sugen men är ledig en hel del pga påsken där innan. Får tänka efter.

Sen att behöva ta sig till CPH till klockan 9…

Vad gissar vi, Florence? Aten?
Hade det t.ex. inte varit mest troligt att det är en destination som inte finns i SAS ruttnät idag?
 

intuition

Medlem
Jag trodde först det var en sightseeing tur typ lågflygning över nordpolen men det är ju en riktig resa med övernattning.
Tycker det är ett coolt koncept med hemlig destination och är faktiskt ledig i schemat på datumet. Men har en grabb-tur till SIN veckan innan så jag tror inte jag får till det.
 

bachelor

Medlem
Står att SAS ska återkomma med info om boende samt aktiviteter, ska man gissa att SAS också löser boende i dessa 30k? Gör de inte det förväntar jag mig ett rätt spännande resmål. Annars är det ordentlig badwill eftersom många som åker har fly premium/241 och reser till mängder av resmål (dessutom i plus) i Europa för 30k
 

palmen

Moderator
Drar till med Svalbard som gissning på destination. Det som talar emot är väl att vädret kan ställa till det rejält där och man blir fast.
Gissar på att det blir inom Schengen åtminstone så folk inte behöver söka visum mm.

För egen del blir det svårt att ta ledigt två dagar från jobbet, men man ska aldrig säga aldrig.
 

Jannes

Medlem
Hade det t.ex. inte varit mest troligt att det är en destination som inte finns i SAS ruttnät idag?
Kanske, men jag kollade avgångar 5.4 kring 9-snåret och det fanns inte mycket att välja utanför Norden och AMS. Och som nämnt, så ska man ju tänka på passregler/visum.

Men absolut, SAS kan ju garanterat lägga till en avgång som ännu inte finns på listan. Vore inte alls överraskande, och kul ifall man lanserar en ny destination på detta sätt.
 
Toppen