Senaste nytt

SAS premium kreditering till Flying Blue

Med tanke på att det är max 8 rader C på shorthaul så kam man tänka sig att det blir problem på ARN-CPH på de avgångar som matar långlinjerna.
Risken är väl att man får ta fakiren som connection istället för 9:55. Men personligen hade jag ju hellre tagit economy på connection flighten och åka med kort byte än långt byte med business på connect flighten.
 
Precis, blir väl inventory styrd som annat. Risken är att det driver upp vilka priser och tider man kan välja för en premium anslutning till Köpenhamn. Vi kan ju hoppas att biljettreglerna kommer tillåta eco och det går att boka kortare anslutning genom resebyråer sen.
 
Jag har senare i oktober en resa bokad med SAS i Premium Flex till Seoul och från Tokyo båda via CPH. Utgår från Stockholm.

Behöver jag vara orolig, eller kommer jag få XP enligt FB, dvs 10 + 20 + 24 + 10?

(Premium; Medium, Long 2 och Long 3, Medium)

ARN - CPH blir så vitt jag förstår i SAS Business eftersom PLUS då inte längre finns på sträckan men biljetten är som sagt premium flex.
Nu kan jag svara på min egen fråga:

Intjäning enligt programmet, 10 XP/1000 poäng för ARN CPH. Full Business ombord men PREMIUM intjäning. CPH HND 24XP/~9000 poäng. Allt bokfört på mitt FB dagen efter.
 
Toppen