Senaste nytt

SAS Point Sharing

Låter ju inte direkt stabilt, blir att följa detta. Har point sharing med kompis som hen är som de flesta sämst på detta med lösenord. Har dock aktiverat så att endast jag kan spendera poäng.

Rapport här om att andra medlemmar än gruppens ägare kan spendera poäng, även fast den inställningen är påslagen. Någon mer som upplevt detta?

Stulna EB-poäng | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Provade boka resa från en i min pools konto som är bregränsat, kunde inte gå vidare, knappen var bara grå

upload_2019-3-6_23-8-14.png

Och på mitt konto som ägare funkar det att boka

upload_2019-3-6_23-10-39.png

Så för mig funkar det som det ska.

Så för mig funkar det som det ska.
Det innebär inte nödvändigtvis att det fungerar som det ska överallt. T ex uttag för hotell, hyrbilar, poäng shop, coop växling etc...
Det skulle inte förvåna mig det minsta om något system som används för points redemption fortfarande använder legacy kod, men tanke på SK IT track record menar jag:(

• Gilla
Reactions: Gus
I det här fallet var det inte flygresor som köpts utan via shoppen, minns jag rätt sa supporten boost.com.

Det innebär inte nödvändigtvis att det fungerar som det ska överallt. T ex uttag för hotell, hyrbilar, poäng shop, coop växling etc...
Det skulle inte förvåna mig det minsta om något system som används för points redemption fortfarande använder legacy kod, men tanke på SK IT track record menar jag:(
Stämmer att shopen tillåter dom som inte ska kunna använda poängen att köpa saker i shoppen. Även hyr bilar funkar att boka, så mycket för begränsning...
Det va inte bra SAS!

Toppen