Senaste nytt

SAS Point Sharing

Funkar för mig.

701e3161ba5c72ebe3136365c8a0d4e7.jpg
90eda0f20b5c38c6be633cc0e585ff22.jpg
Okej, jag försökte förut och fick då inte igenom

EDIT: Stämmer som Mattias säger, nu går det igenom.

Jag har 2018 bokat tre eller fyra resor för poäng åt vänner med Premium (så de har flugit Plus och jag betalt för Go)... Och på bara en av dem så var jag med på samma flyg. Visserligen var samtliga resor för att åka TILL mig, men det tror jag inte framgår när jag bokar :p

Jag har 2018 bokat tre eller fyra resor för poäng åt vänner med Premium (så de har flugit Plus och jag betalt för Go)... Och på bara en av dem så var jag med på samma flyg. Visserligen var samtliga resor för att åka TILL mig, men det tror jag inte framgår när jag bokar :p
Ja dom verkar ha släppt på det, för jag vet att jag provade att boka åt min Mor utan mig men fick inte igenom rabatten när jag inte själv var med.
Men då ska vi kanske prata lite lågt om att man kan använda sin rabatt förmån för att boka till andra :cool:

Då kan jag alltså boka, har tidigare bokat åt farsan, men då var det mina egna poäng.
Vill mest bara se, alltså innan jag skapar gruppen, att man kan se vems poäng man använder eller vilket datum det är på dessa? Någon som har en pool som kan se?

Då kan jag alltså boka, har tidigare bokat åt farsan, men då var det mina egna poäng.
Vill mest bara se, alltså innan jag skapar gruppen, att man kan se vems poäng man använder eller vilket datum det är på dessa? Någon som har en pool som kan se?
Detta kan jag se
upload_2019-1-10_22-8-35.png

Vi är tre i min grupp varav den tredjes poäng varit ällst när vi boka om så dom gick först

• Gilla
Reactions: Gus
Någon som vet varför relationen (familjemedlem/övrig) till den inbjudna är obligatorisk att ange? Vad gör SAS med den informationen?

Hej alla!

Har fösökt läsa mig till point sharing reglerna men efter att ha läst denna tråden blev jag lite fundersam. Jag hoppas att någon vänlig själ skulle kunna förklara för mig hur följande fungerar.

1. Är det bara baspoäng som kan intjänas i point sharing eller är det så att det fungerar som vanligt med partners, att partner poäng också trillar in?
2. Vad är det för giltighet på poängen som intjänas under point sharing programmet? Är det fem år som vanligt eller gäller de bara under medlemens intjäningsperiod för det innevarande status grundande året, dvs. 12 mån?

Jag tänkte skapa ett familjekonto för mig och min son och vill bara försäkra mig att det inte blir en negativ upplevelse. Det hade varit önskvärt att 2-4-1 och vanlig partnerintjäning förblir densamma med dess nuvarande giltighetstid i detta program.

Tack på förhand!

Hej alla!

Har fösökt läsa mig till point sharing reglerna men efter att ha läst denna tråden blev jag lite fundersam. Jag hoppas att någon vänlig själ skulle kunna förklara för mig hur följande fungerar.

1. Är det bara baspoäng som kan intjänas i point sharing eller är det så att det fungerar som vanligt med partners, att partner poäng också trillar in?
2. Vad är det för giltighet på poängen som intjänas under point sharing programmet? Är det fem år som vanligt eller gäller de bara under medlemens intjäningsperiod för det innevarande status grundande året, dvs. 12 mån?

Jag tänkte skapa ett familjekonto för mig och min son och vill bara försäkra mig att det inte blir en negativ upplevelse. Det hade varit önskvärt att 2-4-1 och vanlig partnerintjäning förblir densamma med dess nuvarande giltighetstid i detta program.

Tack på förhand!
Alla extrapoäng läggs i en och samma korg/pott och kan användas av ägare till gruppen eller alla andra i gruppen, beroende på om har tillåtit dom eller inte i inställningarna.
Inga baspoäng samlas, du kan inte få baspoäng för din sons flygningar.

Samma giltighet som tidigare 5år, dom äldsta poängen används först

2-4-1 är en Amex grej och ser inte riktigt hur du tänker här.
Spenden på ditt kort är ju ingen SAS grej.
Poängen i potten kan du använda till din 2-4-1 om du själv är gruppen.
I gruppen blir allas poäng dina poäng men även din sons poäng.

Hej Andreas,

"Inga baspoäng samlas, du kan inte få baspoäng för din sons flygningar."

Frågeställningen här var snarare, om det bara var våra poäng som tjänas in via flygningar som överförs till potten. Dvs. motsvarande baspoängen som intjänas överförs till potten. Eller är det även så att poäng som trillar in från t.ex. Amex även överförs till potten, dvs flygningar och tredjepart?

"2-4-1 är en Amex grej och ser inte riktigt hur du tänker här."

Sjävklart är 2-4-1 en Amex grej men man måste använda EB poäng för att betala resan. Därav min fråga om poängen i potten går att använda när man bokar en 2-4-1, precis som vanligt.

För övrigt är jag införstådd i hur det fungerar. Hade bara funderingar kring de två frågorna jag hade eftersom en annan användares kommentarer gällande tredjeparts poäng fick mig att tänka annorlunda. Eller snarare förvirrade mig.

Toppen