Senaste nytt

SAS Point Sharing

JochenS

Medlem
Vet inte vart jag ska lägga frågan någonstans riktigt. Men saknar 2000 extra poäng för att få till SAS MC Plus/Business förmånen på 200k poäng per år. Tänkte då föra över poäng från frugans eurobonus till mitt, funkar detta och vet ni om man får poängen direkt till sitt konto?
Nej det fungerar inte. Överförda/familjepoäng räknas ej enligt villkoren för Fly premium.
 

Delayed

Medlem
saknar 2000 extra poäng för att få till SAS MC Plus/Business förmånen på 200k poäng per år. Tänkte då föra över poäng från frugans eurobonus till mitt
Till att börja med så har väl detta egentligen ingenting med Point Sharing att gör om jag nu inte missförstår helt. Men ja någon (frugan) kan antingen föra över 2000 poäng till dig för 100 SEK i kostnad eller så kan du köpa 2000 "nya" poäng av SAS för 400 SEK i kostnad.

Angående "direktheten" säger på https://points.flysas.com/page/terms "Det kan ta upp till 24 timmar innan Extrapoängen är synliga och tillgängliga på kontot oavsett om de är köpta eller transfererade."

Jag utgår från att dessa sätt att skaffa extrapoäng duger för "SAS MC Plus/Business förmånen" även om jag egentligen inte vet säkert om det finns några speciella regler här.
 

Delayed

Medlem
Jag utgår från att dessa sätt att skaffa extrapoäng duger för "SAS MC Plus/Business förmånen" även om jag egentligen inte vet säkert om det finns några speciella regler här.

Nej det fungerar inte. Överförda/familjepoäng räknas ej enligt villkoren för Fly premium.
Har @JochenS rätt så har jag fel. :( Samtidigt pratar han om "Överförda/familjepoäng" som väl är två "helt" olika saker.
 

JochenS

Medlem
Har @JochenS rätt så har jag fel. :( Samtidigt pratar han om "Överförda/familjepoäng" som väl är två "helt" olika saker.
Dåligt formulerat av mig. Se villkoren i bilden. Det är alktså överförda poäng som ej räknas enligt villkoren. Familj och vänner ska nog här bara tolkas som den som för över poängen. Sedan har jag för mig att inte heller köpta poäng räknas utan bara intjänade, vilket första punkten nämner lite luddigt.
050918c652b9404ed845ee408376aee8.jpg
 

molntankar

Medlem
Vet inte vart jag ska lägga frågan någonstans riktigt. Men saknar 2000 extra poäng för att få till SAS MC Plus/Business förmånen på 200k poäng per år. Tänkte då föra över poäng från frugans eurobonus till mitt, funkar detta och vet ni om man får poängen direkt till sitt konto?

Villkor för Fly Premium skrev:
* Poäng överförda från familjemedlemmar eller vänner [...] räknas inte med i saldot

Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium
 

Delayed

Medlem
Sedan har jag för mig att inte heller köpta poäng räknas utan bara intjänade, vilket första punkten nämner lite luddigt.
Ja "luddighet" är ju lite av SAS signum när det gäller poäng. Personligen kan jag ju tycka att ett poäng av en viss typ borde ha ett och samma användningsområde och ett och samma värde helt oavsett hur man förvärvat poänget men riktigt så begripligt är inte direkt SAS regelverk...

SAS säger "Den intjänade poängen i EuroBonus programmet (Bas- och Extrapoäng), de senaste 12 månaderna, bestämmer Fly Premium nivån/saldot". Om det nu inte fungerar med att köpa 2000 extrapoäng, vågar någon spekulera kring om det fungerar med att köpa 2000 baspoäng för 2000 SEK. Köpta baspoäng "duger" ju för statuskvalificering så man kan ju tycka att de borde duga även här. Men nu är det ju SAS vi pratar om så...
 
Om det nu inte fungerar med att köpa 2000 extrapoäng, vågar någon spekulera kring om det fungerar med att köpa 2000 baspoäng för 2000 SEK.

Köpte extrapoäng har, åtminstone förut, räknats till FlyPremium-nivån. Jag har gjort detta några gånger (dock inte 2019), och så här långt har det alltid räknats in i summan.
 

Migato

Medlem
Hej! Försöker fixa point sharing med sambon på mobilen då jag inte har tillgång till dator. Men sidan dyker inte upp.

kommer till startsidan för pointsharing men när man klickar på skapa grupp så får jag nu felmeddelande om att sidan är i ”flygplansläge”. Typ 404 error. Får ni samma?
 
Hej! Försöker fixa point sharing med sambon på mobilen då jag inte har tillgång till dator. Men sidan dyker inte upp.

kommer till startsidan för pointsharing men när man klickar på skapa grupp så får jag nu felmeddelande om att sidan är i ”flygplansläge”. Typ 404 error. Får ni samma?
Så får jag ofta på mobilen, prova annan browser.
 

Migato

Medlem
Så får jag ofta på mobilen, prova annan browser.

Tack för tipset men funkade inte för mig. Testat chrome, safari, Edge, DuckDuckGo och browsern i gmail. Testat att begära desktopversion av siten men fungerar inte heller.
Kommer till landningsidan men när jag klickar på skapa grupp så försvinner typ hela frame:n och siten fastnar...

Är det alltid såhär struligt på SAS hemsida? Känns som att de har en mängd olika komponenter byggda med olika ramverk och med olika standarder och kompatibiliteter på deras webb.
 
Toppen