Senaste nytt

SAS Point Sharing

Kommer jag som Amex Elite kunna använda poängen som finns i gruppen som om de vore jag som tjänat in dem, tex på en busniess till Asien, även om en del av poängen kommer från min partners konto/kort som använder Amex Classic?
Ja, precis. Alla medlemmars poäng blir tillgängliga. De används dock i turordning, efter varje enskild poängs ’utgångsdatum’.

Ja, precis. Alla medlemmars poäng blir tillgängliga. De används dock i turordning, efter varje enskild poängs ’utgångsdatum’.
Tror du har fel där. Efter varje enskild poängs intjänandedatum är det om de inte har ändrat det. Har en viss betydelse om någon är diamond i gruppen

Tjena. Försökte googla och leta lite i denna grupp men hittade inget bra svar så tänkte jag slänger in en fråga här.
Säg att jag och en annan person är i samma grupp, den andra personen gör en bokning som dras mestadels av mina poäng. Sen blir det ett avslut av pointsharing och den andra personen behöver sedan avboka sin resa efter att gruppen är avslutad. Var hamnar poängen som betalas tillbaka då? Någon som varit med om det eller lyckats läsa sig till det?

Tjena. Försökte googla och leta lite i denna grupp men hittade inget bra svar så tänkte jag slänger in en fråga här.
Säg att jag och en annan person är i samma grupp, den andra personen gör en bokning som dras mestadels av mina poäng. Sen blir det ett avslut av pointsharing och den andra personen behöver sedan avboka sin resa efter att gruppen är avslutad. Var hamnar poängen som betalas tillbaka då? Någon som varit med om det eller lyckats läsa sig till det?
Ska gå tillbaka till den som ägde poängen mig veterligen. Inte helt 100 dock

Detta hittas på startsidan för Point Sharing
1743511997733.png

Så poängen ska gå tillbaka dit de togs från.

Toppen