Senaste nytt

SAS Plusgrade - hur mycket poäng?

Hej,

Har biljetter ARN-AGP som jag råkade bokade i light. Efter ombokning pga inställda flyg sitter vi nu i bokningsklass Y men behöver baggage..

Funderar på att lägga ett skambud via plusgrade för att få plus och baggage. Frågan som följer: vilken bokningsklass blir man i så fall uppgraderad till och hur mycket poäng ger då varje leg? Försöker motivera pengarna med att man får mer poäng... Båda pax är EBG.

Bonusfråga: kan man fortfarande ha kvar sina sittplatser på nödraden trots bokningsklass plus, eller måste man flytta fram?
 

mha321

Medlem
En lyckad plusgrade ger dig inte den nya klassens baggage regler, det är original regler som gäller.

Och nej, du får nya platser i plus. Och det är ovanligt att plus går ända bak till nödutgång - och uppenbarligen inte än med tanke på vad du har för platser idag.

Poäng får du för lägsta klassen i plus.

Summering - jag tror inte plusgrade är lösningen här. Bara att bita i det sura äpplet och betala baggage avgiften.
 
Tack för snabbt svar! Bagageavgiften är lägre än vad plusgraden börjar på, men tänkte att det kunde varit värt om man fick lite extra poäng för det också.
 

Canadien

Medlem
Bjud aldrig mer än minimum i sluten budgivning där det är okänt hur många vinstlotter det finns är min norm. Får i princip alltid igenom plusgrade, går den inte igenom är det för att det är knökfullt och då hade det ändå inte hjälpt att bjuda mer.
 

FF#1

Medlem
Verkar vara nya bud i Plusgrade.

Uppgraderade en H klass Luleå-Arlanda, fick 250 poäng för uppgraderingen i en separat post?

Screenshot 2022-03-26 at 13.16.27.png
Sen poäng för originalbokningen:

Screenshot 2022-03-26 at 13.17.25.png

Någon som vet hur det funkar nu mera?

alltid 250p?

eller beror det på destination eller ursprunglig bokningsklass?

tidigare var det ju samma som billigaste Plus
 

folo

Medlem
Intressant från din skärmdump är att vi kan bekräfta att EBG+ inte får någon +25% bonus på uppgraderings-boosten. Tror inte den frågan bekräftats i forumet förrän nu. Härlig enhancement för statuskunderna.
 

FF#1

Medlem
Intressant från din skärmdump är att vi kan bekräfta att EBG+ inte får någon +25% bonus på uppgraderings-boosten. Tror inte den frågan bekräftats i forumet förrän nu. Härlig enhancement för statuskunderna.
Ja verkligen, det som är bra med det här nya är att mitt resemönster med mycket plus PRO eller vad de flexibla nu heter gynnas. De hade gärna kunna lägga på 25% på EBG och D
 
Toppen