Senaste nytt

SAS Plusgrade - hur mycket poäng?

aha,

nu var det uppdaterat där. Stod nått helt annat när jag tittade för ett tag sen

EDIT: det var ju tyvärr en kraftig försämring men det var väl väntat då man kunde få otroligt bra utdelning på att uppgradera en billig Go till Plus innom EU eller för att inte tala om interkontinentalt från go till Bizznizz....

För att inte tala om hur bra det var på optiontown tiden när man även kunde uppgradera en billig economy och få en flex som kunde både om och avbokas, och få tillbaka alla pengar både för uppgraderingen och originalbiljetten.

Men när det är lite för bra för att vara rimligt, så är det rimligt att det försvinner...

Intressant från din skärmdump är att vi kan bekräfta att EBG+ inte får någon +25% bonus på uppgraderings-boosten. Tror inte den frågan bekräftats i forumet förrän nu. Härlig enhancement för statuskunderna.

När alla är guldkunder är ingen guldkund.

Detta blir ju en naturlig följd av hur man strösslat med guldkort. Vänta bara tills de tar bort star alliance guld-stämpeln från deras guldkort när de har tillräckligt många lifetime. Det är bara min spekulation dock.

För att inte tala om hur bra det var på optiontown tiden när man även kunde uppgradera en billig economy och få en flex som kunde både om och avbokas, och få tillbaka alla pengar både för uppgraderingen och originalbiljetten.

Men när det är lite för bra för att vara rimligt, så är det rimligt att det försvinner...

Ja det var nice, många fina uppgraderingar vart det då, har för mig att de vart bokningsklass C om jag minns rätt.
Tror att jag lyckades klura ut att chansen till upgradering var störst första gången man provade...
Andvände en ny epost adress varje gång och vart i princip nästan alltid uppgraderad.

Behöver lösa C klass hem från USA men behöver gardera för att det inte dyker upp något tillgänglighet just nu. Har en GO biljett bokad i detta nu, kan man lägga upgrade bids på den när den är bokad som award och 2-4-1 är applicerad?

Lyckas inte hitta något tydligt men får man skvätten poäng (i sammanhanget) om man budar från PLUS till C med pengar när ursprungliga bokningen är poängresa?

Last edited:
Lyckas inte hitta något tydligt men får man skvätten poäng (i sammanhanget) om man budar från PLUS till C med pengar när ursprungliga bokningen är poängresa?

Om jag inte missminner mig så har jag tidigare gjort så på en bokning från Go till Plus. Fick då poäng summan för uppgraderingen :)

Toppen