Senaste nytt

SAS plus under pandemin

I vår skall det vara ”normalt service koncept”, men det kan ju ändras ingen vet hur pandemin är i vår.
Källa: SAS värdinna mellan ARN-CPH i fredags
Fast inrikes är det ju ganska liten skillnad även med ordinarie koncept tycker jag. Det skulle vara fast track och lounge i så fall då...

3619C053-2235-45E8-8951-FB31E00FC65C.png

Bra spridning på passagerarna på SK410 idag känns bra att så många får seat block
Jag har 2D och är nöjd, undrar om 1D inte har någon status någon kan ju ta 1D

Och en extra väska! Jag har en bokad resa i vår i Plus inrikes enkom av den anledningen, annars hade jag bokat i Go...
Då jag får kasta in 3 väskor när jag flyger GO så är det ytterst sällan jag behöver mer.
Det är faktiskt sällan jag behöver någon väska alls

Samt boarding sist, mer trängsel runtomkring, avstängd WC, typiskt 2-3x dyrare och avslutningsvis med lite extra tur sist av också efter landning!
Boarding sist är ju i princip bra nu när man ändå måste checka in väskan om man har mycket med sig (och separat datorväska).
På inrikes klarar jag mig utan att gå på muggen när flighten är så kort :)
Förvånande nog skilde bara en hundring när jag bokade senast, och med den diffen är ju poängen bra. Men vore det 2x/3x är det uteslutet.
Sist av skulle jag definitivt inte varit nöjd med :)

Grunden är väl - är det samma pris i plus och gå tycker jag plus är värt det :) Men något säger mig att det inte är så SAS revenue management tänker...

@mha321 Jag kan tänka mig plus intra-scand/inrikes efter nuvarande kval. period för max 31sek extra per leg. I nuvarande period enbart om jag får lägre pris. Då köper jag 312 baspoäng för 10öre/eb jämfört med normal Minusintjäning, men med en sämre produkt. Jag har dock gjort jobbigare saker än så för status. :D

Kanske värt det om priset skiljer så lite för att behålla EBD till förhoppningsvis mer normala tider.

Toppen