Senaste nytt

SAS plus till Europa som privatresenär

Tja, det finns en anledning till varför så många åker mileageruns i Plus företrädesvis till Spanien, Malta, Grekland.... :)

Så sant - jag ska nog göra ett par sådana också.
Fast även till norra Europa kan man ju hitta bra priser om man ska dit och då får ganska många poäng för det med.

Håller helt med, förutom inom Norden. Känns lite lustigt att man privat flyger Plus men Go på jobbresor.
Samma här, på jobbet gäller i stort sett billigaste möjliga biljett, med mindre det är behov för flexibilitet. Så jobbresor blir oftast i Go, medan de flesta privatresor det senaste året har varit i Plus.

Dessa Plus priser till Medelhavet för mellan 2 000 och 3 000kr har ett relativt högt värde. Dock blev jag lite fundersam när jag åkte till ATH. Nu kom vi upp ganska högt i bokningsklasser då vi bestämde oss sent (tror det blev Y och J), men priset var väl fortfarande runt 4 000kr som jag anser som bra..

Men eftersom resande för mig inte alltid handlar om pris och tjäna poäng funderar jag på om det trots allt det totala värde för mig är högre vid att åka lite Swiss affärsklass för 4 000 - 5 000kr per biljett. Nu hamnade jag halvt frivilligt på mittenplatsen mellan två mycket trevliga herrar på resan ner till Aten, men efter 12-13 legs på Swiss och Lufthansa nu maj och juni i affärsklass känner jag nu mer för detta trots allt.

Sedan håller jag med föregående talar om att priserna inom Norden är riktigt dåliga. BGO är 3 000kr t/r i A...

Nu hamnade jag halvt frivilligt på mittenplatsen mellan två mycket trevliga herrar på resan ner till Aten, men efter 12-13 legs på Swiss och Lufthansa nu maj och juni i affärsklass känner jag nu mer för detta trots allt.
Sitter hellre på en fönsterplats i Go än mittenplats i Plus. Bokar Plus privat om det inte skiljer många kronor. Dubbla poäng är ju bra. Och priserna till medelhavet är helt ok - samtidigt som det är direktflyg. Men det är inte för maten man betalar... :cool: Tyckte att salladerna de hade tidigare när konceptet lanserades var goda och fräscha. Men det är ju en smaksak.

Dessa Plus priser till Medelhavet för mellan 2 000 och 3 000kr har ett relativt högt värde. Dock blev jag lite fundersam när jag åkte till ATH. Nu kom vi upp ganska högt i bokningsklasser då vi bestämde oss sent (tror det blev Y och J), men priset var väl fortfarande runt 4 000kr som jag anser som bra..

Men eftersom resande för mig inte alltid handlar om pris och tjäna poäng funderar jag på om det trots allt det totala värde för mig är högre vid att åka lite Swiss affärsklass för 4 000 - 5 000kr per biljett. Nu hamnade jag halvt frivilligt på mittenplatsen mellan två mycket trevliga herrar på resan ner till Aten, men efter 12-13 legs på Swiss och Lufthansa nu maj och juni i affärsklass känner jag nu mer för detta trots allt.

Sedan håller jag med föregående talar om att priserna inom Norden är riktigt dåliga. BGO är 3 000kr t/r i A...

Skiljer det 1000 kr mellan SAS plus och Swiss C är valet lätt. Skiljer det 3000 kr mellan SAS plus och Swiss C är valet lika lätt.

(och fy på dig för att du introducerade mig för speldjävulen i tärningsform)

Jeg rejser så vidt muligt altid i Plus, i år bliver det formentlig 85-15 forhold mellem Plus og Go.

Jeg har selv to gange fravalgt at booke Swiss P-klasse da pointindtjeningen er rigtig dårlig sammenlignet med SAS Plus. Når der er 500-800-1000kr i forskel vil jeg meget hellere flyve med Swiss, men 8.000-10.000p oint (+ x2 bonus) trækker lidt mere i mig end 3000 point med Swiss - selvom der ikke er tvivl om at Swiss ligger flere klasser over.

Bokar numera alltid i Plus om skillnaden från Go är liten. Och på semesterdestinationerna runt Medelhavet är Plus prio ett!

Toppen