Senaste nytt

SAS Plus i Europa

Om man inte har EBG etc. finns ju också fördelen med att lämna ev. bagage i business bag-drop (kön till vanliga bag-drop på Arlanda kan vara väldigt lång), fast track och tillgång till lounge.
Det räcker väl dock med EBS för att få använda business checkin har jag för mig?

PLUS har helt klart sina fördelar, att använda sina poäng för att köpa saker ombord är inte direkt jättebra nyttjande av poängen (om man inte har mer än vad man kan göra av med). Jag åker inte PLUS om jag inte behöver flexibiliteten eller om prisskillnaden är någon hundring.

Bokar vi långt i förväg så blir det plus. Vi är två vuxna och en 2,5-åring och det är grymt att få flexibiliteten att avboka och få tillbaka pengarna.

Ta vår tripp till Palma i sommar 8600:- i plus (pengarna tillbaka vid avbokning) eller ca 7000:- i go light (7000 förlorade kronor vid avbokning).

SAS Plus ar val en av de billigaste flexbiljetterna man kan kopa inom Europa? Bokar man inom jobbet och man vet att det eventuellt kommer en resa om 1-2 manader sa ar det ju kanon att boka upp den med vetskapen att det ar stor risk att den behover avbokas, annars star man dar en vecka innan och tittar pa Sas Go priser som ligger pa 3000 Kr mer an vad man la for Plus med lite planering.

SAS Plus ar val en av de billigaste flexbiljetterna man kan kopa inom Europa?
Ja, med den begränsning som du skriver - att man bokar tidigt. Vill jag åka Köpenhamn-Stuttgart imorgon kostar det mig 11328 kronor i Plus (och det är inte ens full flex). Men det är ju ingen skillnad mot andra bolag.

Bäst gillar jag att boka tidigt på privatresor - sådant kan ju alltid avbokas.

Precis.
Man kan boka privata resor i SAS Plus när resorna sker under högsäsong som påsk, jul&nyår, sportlov, höstlov osv bara för att säkra platser.
Sedan kan man avboka och få pengarna tillbaka ifall man ångrar sig senare.

Det är även fullt möjligt att avboka sin plus närmare avgång och köpa en icke ändringsbar biljett (om den fortf är billigare)

Eller om man blir sjuk (men inte sjuk nog för att inte kunna flyga, utan hellre stannar hemma) eller om möten ställs in. Eller om brosbarnen man skulle träffa blir sjuka. Eller om man suttit på sjukhus hela natten borta med sjuk lokal kompis och bara vill hem.

Listan är hur lång som helst. Utan flex hade jag aldrig orkat resa så mycket som jag gör. Men det kanske är just det. Man behöver kanske resa mycket för att se fördelarna.

Ja, med den begränsning som du skriver - att man bokar tidigt. Vill jag åka Köpenhamn-Stuttgart imorgon kostar det mig 11328 kronor i Plus (och det är inte ens full flex). Men det är ju ingen skillnad mot andra bolag.

Behover jag aka inom en vecka ar SAS alltid samsta alternativet prismassigt, bade LH och BA brukar ligga billigare (iallafall de ggr jag kopt sent).

Toppen