Senaste nytt

SAS Plus eller Lufthansa business till Barcelona?

Har man inte ett rätt bra poängpåslag vid byte i Frankfurt/Munchen att ta hänsyn till också. Riktiga poäng inte extra...

Har man inte ett rätt bra poängpåslag vid byte i Frankfurt/Munchen att ta hänsyn till också. Riktiga poäng inte extra...
Internationella segment i Europa med Lufthansa ger typiskt 1250 eller 2000 beroende på klass. Finns även 750.

Ett sas plus segment i Europa ger från 1250 till 3125 inkl status bonus.

Den stora vinsten ligger i bytet men det kan du ju få med sas också om du undviker direktlinjerna.

Förstår ärligt talat inte era resonemang. Lufthansa business är ju 10 ggr bättre än SAS plus
- Seatblock
- Jag kan se vad jag äter (hatar kuben)
- Trevlig personal

Men smaken är ju som baken.....
Nu har väl kuben varit borta i något år
Se vad man åter på Lufthansa, det är det som förstör aptiten den hemska frukostkorv salladen betackar jag mig för.

Förstår ärligt talat inte era resonemang. Lufthansa business är ju 10 ggr bättre än SAS plus
- Seatblock
- Jag kan se vad jag äter (hatar kuben)
- Trevlig personal

Men smaken är ju som baken.....
Har du tittat denna tråd? Helt säker på att du vill se den maten?
Lufthansa business nya matkonceptet HEIMAT | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Kuben har ju varit borta i något år och ersatts med vanlig låda med helt ok mat i för det mesta.

Intressant tråd, jag är torgen SAS, men för sommarens semesterresor har jag bokat SAS direkt till BCN i plus, weekendrrip, mest för att få tid på resmålet. Ha4 en löngre trip inbokad men då kör jag LH i C, det handlar om att jag är bekymrad över de ombokningar och cancellations som sker dagligen och där tror jag att LH ligge lite bättre till med srörre flotta och resurser, öven om de också drabbas av pågående störningar Att det sedan är tyst och lugnare framför skynket och riktigt porslin är ingen nackdel. Intjäningen blir sämre, men det får man ta igen på lite långresor.

Som jag skrev är smaken som baken. Jag föredrar Lufthansa maten för SAS (i Europa) 100 %. Dock hånar/förlöljigar jag inte dom som tycker om SAS.

Angående KUBEN så hade jag missat detta. Reser i princip alltid med Lufthansa eller Swis från Göteborg.

Har du tittat denna tråd? Helt säker på att du vill se den maten?
Lufthansa business nya matkonceptet HEIMAT | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Kuben har ju varit borta i något år och ersatts med vanlig låda med helt ok mat i för det mesta.

Toppen