Senaste nytt

SAS Plus - Boka biljett med stopp på x timmar omöjligt?

Tack för alla svar!

Har även varit i kontakt med SAS kundsupport igen och deras lösning är helt enkelt att jag bokar en SAS plus biljett på samma sträcka samma dag så ändrar dem min bokning till rätt avgångstider när jag ringer supporten. Lite krångligt eftersom jag kommer resa mer eller mindre varje vecka på samma sätt men jag slipper då avgiften.

Möjligt att jag använder den resebyrå som jag gjort tidigare istället men jag hade föredragit att boka allt direkt via sas.se.

Tycker fortfarande det är oerhört märkligt att jag kan boka biljetterna via andra sajter men inte via sas.se då dem uppenbarligen går att hitta via andra siters sökmotorer (?)
 
Tack för alla svar!

Har även varit i kontakt med SAS kundsupport igen och deras lösning är helt enkelt att jag bokar en SAS plus biljett på samma sträcka samma dag så ändrar dem min bokning till rätt avgångstider när jag ringer supporten. Lite krångligt eftersom jag kommer resa mer eller mindre varje vecka på samma sätt men jag slipper då avgiften.

Möjligt att jag använder den resebyrå som jag gjort tidigare istället men jag hade föredragit att boka allt direkt via sas.se.

Tycker fortfarande det är oerhört märkligt att jag kan boka biljetterna via andra sajter men inte via sas.se då dem uppenbarligen går att hitta via andra siters sökmotorer (?)
Vilken idiotisk lösning. Detta förutsätter ju att den flight du vill ändra till har biljetter i samma bokningsklass, annars kommer det kosta att ändra.
 
Nu fungerar tyvärr inte denna lösning heller.
Jättetrevlig hjälp via SAS kundsupport idag och dem var lika förbryllade som jag men det går helt enkelt inte längre. Gör jag en bokning så kan dem inte boka om resan. När de försöker så saknas samma biljettklass på rätt avgångar. Däremot kan de söka fram och boka en helt ny resa och då finns plötsligt biljetter i rätt bokningsklass. Väldigt märkligt.

Tyvärr blir då enda sättet för mig är därför att boka via en resebyrå alternativt betala 300kr mer för bokning via SAS telefonsupport för varje bokning.

Hoppas det kommer någon lösning framöver...
 
Nu fungerar tyvärr inte denna lösning heller.
Jättetrevlig hjälp via SAS kundsupport idag och dem var lika förbryllade som jag men det går helt enkelt inte längre. Gör jag en bokning så kan dem inte boka om resan. När de försöker så saknas samma biljettklass på rätt avgångar. Däremot kan de söka fram och boka en helt ny resa och då finns plötsligt biljetter i rätt bokningsklass. Väldigt märkligt.

Tyvärr blir då enda sättet för mig är därför att boka via en resebyrå alternativt betala 300kr mer för bokning via SAS telefonsupport för varje bokning.

Hoppas det kommer någon lösning framöver...
Ja, det var givet. Det där funkar naturligtvis inte.
 
När jag hänvisar att min resa inte går att boka på deras hemsida och då brukar de ge sig. Om inte så ber jag att få tala med en Supervisor (tyvärr så vägrar de ibland att ta samtalet).
 
Det låter som att du reser sträckan ofta och har möjligheten att boka långt i förväg. Kan du inte ha t ex 10 st tur-och-retur-resor på samma PNR och på så sätt reducera avgiften till 300/10 kr per tur-och-returresa? Fast jag vet inte om det då blir problem ifall du skulle missa något flyg...
 
Toppen