Senaste nytt

SAS-piloter varslar om strejk 11 september 2017

Har någon här mera insikt i hur förhållandet mellan vilka piloter som flyger vilka sträckor?
Om det är "dansk strejk" är det alltid ex-cph som blir drabbat? (känns som en förenkling av verkligheten)
Det är en förenkling. Det finns svenska piloter som flyger vidare ex CPH, och du kan få danska på inrikes i Sverige.

Jag får kasta mig på luren direkt om det blir strejk och försöka bli inbokad på Atlantic Airways istället... Om jag bokat Plus men måste åka med annat bolag p.g.a. strejk, har jag ändå tillgång till loungen?

Vet inte hur allvarligt just detta är, men danska facken och förbunden strejkar ofta och är inte brydda att agera när förhandlingarna inte går som önskat.
När ja jobbade för sas för tio år sen pratades det om att danskarna hade typ 30 strejkhot varje år.
Det löser såklart de flesta innan de blir på allvar.

Ja tror inte man ska göra sån stor grej av detta innan det kommer från mer bekräftade källor att det faktiskt blir strejk.

Vet inte hur allvarligt just detta är, men danska facken och förbunden strejkar ofta och är inte brydda att agera när förhandlingarna inte går som önskat.
Det är korrekt att så varit fallet på senare tid. Rekommenderar dock SAS : om konsten att sänka ett flygbolag om man vill få med en mer korrekt historisk skildring.

När ja jobbade för sas för tio år sen pratades det om att danskarna hade typ 30 strejkhot varje år.
Haha, låter som en ganska kraftig överdrift.

Toppen