Senaste nytt

SAS Påskkampanj - Boka senast 28/3

Priserna verkar flukturera dramatiskt. Jag bokade Köpenhamn-Miami i februari. Utpriset har gått upp/ner till 3200 och hem till 3800 (samma dagar och samma rutt).

Köpenhamn (CPH) - Miami (MIA)må 17 okt 2016 Vuxen 2028 SEK Vuxen 2028 SEK
Miami (MIA) - Köpenhamn (CPH) fr 28 okt 2016 Vuxen 4663 SEK Vuxen 4663 SEK
Totalpris:13382 SEK Skatter, avgifter och tillägg:7074 SEK

Så mycket "now or never" vet jag inte om jag håller med om att det är ...
Detta är ju dock inte en Now or never kampanj.

SAS sida ser ut att vara nere?..ska åka till Sverige på semester en sväng I sommar och har lagt märke till att det skiljer ganska markant I pris beroende på var man bokar FLL/MIA till ARN t/r är ca 15000kr dyrare än ARN till FLL/MIA I ekonomi, omotiverat stor skillnad bara för man bokar från US

(FLL=Fort Lauderdale ARN= Arlanda MIA=Miami)
Att starta i USA är oftast väldigt dyrt, det är inget fenomen just för sas. Denna kampanj är från Skandinavien och inte från USA. Friends and family som precis avslutades gick det att starta i USA till bra pris.

Du har all rätt att bli besviken för att du inte hittar priset på de dagarna du vill resa, men det finns gott om datum som har platser med annonserat pris.

Antalet personer som skall resa spelar stor roll (såklart). Letar man resa för en familj på 4 pers Stockholm-Miami så är det ganska svårt att hitta 3ksek priset. Färre än en handfull datum under hela 2016 när jag gjorde en snabbkoll (kollade bara lågpriskalendern månad för månad). I januari och februari 2017 finns det dock gott om datum.
Från Köpenhamn är priset ~3750 SEK enligt kampanjen, det hittar jag från November och framåt. Ofta med en av riktningarna via Oslo.

Du har all rätt att bli besviken för att du inte hittar priset på de dagarna du vill resa, men det finns gott om datum som har platser med annonserat pris.
Letade OSL/CPH/ARN -Miami sept okt nov med reslängd 1-3 veckor.
Relativt flexibelt anser jag fann inget i närheten av 2.999 kr. Tvärtom.
Inte besviken men anser inte erbjudandet riktigt seriöst.

Jag hittar GOT-CPH-OSL-MIA-CPH-GOT den 8-30/10 för 3291kr...
Göteborg-Köpenhamn-Oslo.
Jag är ute efter en Florida biljett inte en rundtur Skandinavien.
Samtidigt blir det ju en drös fler poäng att flacka runt så här ;)
Ska kolla utresa MMX, kan bli intressant. Kanske blir MMX_ARN_OSL_CPH !?

Toppen