lethargicpizza80
Medlem
Jodå, jag har provat både Norwegian, SAS, Lufthansa och några andra flygbolag så jag vet. Lufthansa var nog det dyraste, där man i Eco inte ens kunde beställa en ordentlig frukost ens om man var villig att betala en slant för det och var tvungen att betala för kaffet. På det flyget var mellanskillnaden Biz-Eco 3,5 gånger dyrare. SAS biljetter var i regel långt billigare men högre än LCC och hade alltid kaffe samt erbjöd frukost som tillval på morgonflyg.Det låter på dina resonemang som att du kan fortsätta flyga Norwegian eller någon annan LCC. Jag och många andra tycker det är utmärkt att det äntligen blir tydlig differentiering mellan erbjudandena på marknaden och att inte alla springer åt samma håll. Vad gäller priserna så kommer vi säkert se väldigt olika skillnader mellan ECO och C, precis som man redan gör med LH och andra som har C-klass. Ibland skiljer det flera tusen, ibland kan man hitta C-biljett som bara ligger några hundra över ECO. Vilket även gäller GO/PLUS idag.
Norwegian hade billigt pris, men all servering ombord kostade ocker.
Jag som bor i landet Lagom har alltid gillat mellantinget, dvs SAS.
Men flygbolag är ingenting man kan välja själv, det styrs av både tid, pris och ort. Samt antal mellanlandningar.
Last edited: