Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer?

Den kommande förändringen ska bli intressant att följa, med för- och nackdelar som kan komma.
För egen del kommer det vara svårare att i tjänsten boka business än plus.
Samtidigt får jag en känsla att SAS kommer behöva skriva avtal med fler lounger om de ska sälja business class inom Europa. Det ger mig visst hopp att med avtal för business följer access även för statusresenärer.

Nu blir det ju/väl inte på intra-skandinavien, men jösses vad sas säljer plus just nu. Fullsatt plus kabin på 10 rader på CPH-ARN idag. Plötsligt är intra-scan plus en cash-cow?

Nu blir det ju/väl inte på intra-skandinavien, men jösses vad sas säljer plus just nu. Fullsatt plus kabin på 10 rader på CPH-ARN idag. Plötsligt är intra-scan plus en cash-cow?
Det ska ju bli på alla utrikeslinjer, vilket är det konstiga. Jag tror personligen inte att det blir långvarigt med fint porslin och flödande champagne på exempelvis Oslo-Billund.

Aha, ja, jag satt och funderade på hur det skulle se ut på tex 55 minuters flygning CPH-ARN. De säljer alltså nu 60-100 platser plus och det är inte rea-priser på linjen. Verkar ju finnas pengar för att skapa en klass framför riff-raffet i plus även på korta linjer ;)

Då kan det ju bli en rejält stor business class kabin på just det det flyget.
Precis så minns jag att det var på den gamla goda tiden med ca 5 rader economy på en md 80 (de där raderna som bara var på ena sidan när det var galley på andra längst bak)...

Ska bli väldigt intressant att se vad som händer med prissättningen. Billigaste plusbiljetten utan någon större flexibilitet tenderar ju att vara ganska prisvärd kan ajg tycka relativt Go men om de stiger i priset är det nog svårt att övertyga privatresenärer. Och bland företag är ju Business ibland svårsålt.

Känslan är att det borde införas någon form av Go full flex som inte kommer vara överdrivet prisvärd men antagligen ganska lönsam för SAS? De måste på något sätt fånga upp de som vill ha flexibilitet men inte kan resa i C.

Känslan är att det borde införas någon form av Go full flex som inte kommer vara överdrivet prisvärd men antagligen ganska lönsam för SAS? De måste på något sätt fånga upp de som vill ha flexibilitet men inte kan resa i C.
Med andra ord återinföra gamla Economy Extra? Kostade någon hundralapp mindre än business, men då betalade man för flexibilitet och fick en papperslåda med mat. Ungefär som dagens Plus. Dock utan tillgång till lounge.

Toppen