Jag har ingen "inside info", men jag skulle bli förvånad om man gör annat än att uppgradera köpta plus-biljetter till business. Varför, jo:Så klart med business på Europalinjerna troligtvis i samband med vintertidtabellen
Men när och var kan man få besked vad som händer med redan bokade plus biljetter.?
Blir automatiskt business (önskedröm)
"Uppgradering" mot pris/poängtillägg
Bokade Plus finns kvar under övergångsperiod
Nedgradering till economy med någon form av kompensation t.ex 3 drinkar och pizzaslice (mest troligt)
På kortare europalinjer bryr jag mig inte, men ska precis boka vår november resa till LPA och på 5 1/2 timmes flyg vill vi ha lite mer komfort än den SAS erbjuder idag.
Likaså intressant om tillgång till 3.eparts lounger för business pax?
Är det den klassiska körsbärsplockningen som är i farten?* Jag upplever att man redan har tagit höjd för detta med prissättningen av Plus till Europa. Tittar man på priserna till Spanien några helger i höst så ligger SAS plus runt 4900 kronor och LHG business runt 5100 kronor.
I vart fall inte medvetet från min sida. Jag tog tre helger i oktober/november Stockholm-Barcelona och jämförde billigaste SAS mot billigaste LHG, utan att söka något annat. Men, det kan absolut vara intressant att göra en rejäl analys med ett större dataunderlag.Är det den klassiska körsbärsplockningen som är i farten?
Du kan flyga till Spanien för så lite som 2400:- ToR i plus med SAS eller 3300:- om man hellre vill till Barcelona än Alicante. (Från Stockholm)
Det billigaste med Lufthansa är 5100:- som du säger, om man tycker en ledig stol är värd 2700:- låter jag vara osagt, vissa tycker det.
Men att dom skulle ligga i samma prisklass är ju bara ren cherry picking och inget annat, när det kommer till att jämföra kostnader av flygbiljetter är det ju jättelätt att hitta något som passar ens narrativ.
Detta är ju A och O av reseinfluencers just nu, helst ska man även föreslå resor som knappt är görbara med dubbla biljetter och konstiga connections, för det ser ju billigt ut på förstasidan när man publicerar det!
Nej, jag litar mer på dig att du inte har någon agenda kring det här.I vart fall inte medvetet från min sida. Jag tog tre helger i oktober/november Stockholm-Barcelona och jämförde billigaste SAS mot billigaste LHG, utan att söka något annat. Men, det kan absolut vara intressant att göra en rejäl analys med ett större dataunderlag.
Stämmer. även enligt mina sökningar på LPA/TFS i november nästa år* Jag upplever att man redan har tagit höjd för detta med prissättningen av Plus till Europa. Tittar man på priserna till Spanien några helger i höst så ligger SAS plus runt 4900 kronor och LHG business runt 5100 kronor.
Har för mig att Aron sa i en videointervju att de siktar på 1 oktober och att det inte ska införas på vissa linjer som en mjukstart utan att det är allt eller inget direkt. Jag räknar med 1 oktober. Hoppas tidsplanen håller, även om jag själv hade hoppats att det skulle ske under sommaren.Plus stängs för gruppbokningar för resor efter 30SEP. Närmaste jag har sett till ett datum om när business införs?
Källa: https://www.sassalesinfo.com/news/s...sts-in-plus-cabin-on-short-haul-international
Med den mannens trackrecord undrar man ju vilket år ?Har för mig att Aron sa i en videointervju att de siktar på 1 oktober och att det inte ska införas på vissa linjer som en mjukstart utan att det är allt eller inget direkt. Jag räknar med 1 oktober. Hoppas tidsplanen håller, även om jag själv hade hoppats att det skulle ske under sommaren.
Ja, och nu känns det nästan givet att det blir en stegvis lansering med start på enstaka linjer i december.Med den mannens trackrecord undrar man ju vilket år ?