Ja, och det blir ingen skillnad oavsett om man är inloggad eller inte, d.v.s. inga 30% för diamond.Kimmen00 skrev:Just nu ser det skumt ut med 75/93/115k poäng när man kollar...Klicka för att utvidga...
Ja, och det blir ingen skillnad oavsett om man är inloggad eller inte, d.v.s. inga 30% för diamond.Kimmen00 skrev:Just nu ser det skumt ut med 75/93/115k poäng när man kollar...Klicka för att utvidga...
Varit där flera gånger (senast 2 år sen) och som du säger.. Mkt skumma typer, uteliggare, gäng, fattiga. Inte lika illa som Baltimore men iaf..Thornado skrev:Nu var det ungefär 15 år sen jag var i Atlanta senast, så mycket kan ha ändrats, men har varit där två gånger och av alla städer i USA jag varit i så har Atlanta varit den där jag känt mig mest otrygg/obekväm när jag gått omkring downtown. Det var många tveksamma karaktärer som kom fram och pratade med en och försökte få pengar...Saker att se och göra där (utan att ha hyrbil och kunna åka längre bort):Coca Cola HQ/museumCNN HQMartin Luther King memorialäta god BBQKlicka för att utvidga...
Pellebobba skrev:Om man nu vill stanna Atlanta, finns det något att se eller göra i stan eller närheten med exempelvis hyrbil? Finns någon form av stadskärna/city man kan promenera i?Klicka för att utvidga...
Ser man historiskt så har Delta haft en påverkan på prissättningen även hos sina partners i SkyTeam. Flying Blue har fullt dynamisk prissättning och där prissätts Delta ofta till fantasipriser i miles. Virgin Atlantic (som till 49% ägs av Delta) har gång på gång fått revidera sin prissättning på awards efter påtryckningar från Delta. Även tillgängligheten av awards på Delta bokade med Flying Club har begränsats kraftigt på senare tid.palmen skrev:Since when does Delta decide how much SAS charge SAS customers for Eurobonus awards? Is Delta going to decide how much a domestic flight in Sweden should cost as well, only because SAS has a codeshare agreement with Delta?As long as eurobonus is the loyalty program for SAS it's SAS who decide the prices and noone else.Awards has already been available today and it is the 30/40/50k points per way so it's definitely SAS who set the point cost and no one else.How much a Eurobonus award with skyteam will cost is unknown to everyon in public at the moment. We don't even know when there will be a merger to Skyteam. But I would assume it'll be close to what the prices are today, roughly 130k points for a return ticket with eurobonus flygin Delta/KLM/AF to USA.Klicka för att utvidga...
Ja vi får väl se, var ju samma sak för SAS när man införda "maritime" zonen i asien, högst troligt för att awards dit blev väldigt dyra för sas, och man höjde priserna väldigt mycket till Oceanien också vilket säkert var av samma anledning.Jonas C skrev:Ser man historiskt så har Delta haft en påverkan på prissättningen även hos sina partners i SkyTeam. Flying Blue har fullt dynamisk prissättning och där prissätts Delta ofta till fantasipriser i miles. Virgin Atlantic (som till 49% ägs av Delta) har gång på gång fått revidera sin prissättning på awards efter påtryckningar från Delta. Även tillgängligheten av awards på Delta bokade med Flying Club har begränsats kraftigt på senare tid.Nu återstår det att se om SAS kommer övergå till dynamiska priser eller en fast tabell när de byter allians, men med all sannolikhet så kommer tillgängligheten på Delta antingen att vara begränsad eller så kommer bonusplatserna att kosta dyrt.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Ser att SAS även föreslår rutter med Aeromexico, har det varit så förut?Klicka för att utvidga...
Min personliga åsikt är att både Savannah och Charleston är värda besök, men Charleston är lite charmigare (på sydstatsvis) men kanske också lite dyrare och så vitt jag vet inte "open container" ifall det nu är viktigt för trivseln. Besökte båda förra sommaren.imartin skrev:Edit: Charleston är också rätt trevligt, vill jag minnas.Klicka för att utvidga...
Jag hoppas du har rätt men oavsett tror jag vi kan se en prisjustering relativt snart. Inte omöjligt att det lanseras som en ”enhancement” på sedvanligt sätt i samband med annan förändring. Börjar bli många år nuvarande priser varit och varje gång tänker jag på hur guldvärt MC premium är….palmen skrev:Inte ett dugg konstigt då det är helt vanliga biljetter betalda med poäng, dvs inte award biljetter. Du kan se det då det inte finns någon guldplupp eller genom att dessa biljetter faktiskt ger poäng och har normala avbokningsregler.Då troligtvis väldigt få biljetter sålts finns alla billiga bokningsklasser kvar, då blir poängpriserna därefter.Visa bifogad bild 149437Klicka för att utvidga...
ARN01 skrev:Jag hoppas du har rätt men oavsett tror jag vi kan se en prisjustering relativt snart. Inte omöjligt att det lanseras som en ”enhancement” på sedvanligt sätt i samband med annan förändring. Börjar bli många år nuvarande priser varit och varje gång tänker jag på hur guldvärt MC premium är….Klicka för att utvidga...
Jag är 100% säker på att det där inte är award priser.ARN01 skrev:Jag hoppas du har rätt men oavsett tror jag vi kan se en prisjustering relativt snart. Inte omöjligt att det lanseras som en ”enhancement” på sedvanligt sätt i samband med annan förändring. Börjar bli många år nuvarande priser varit och varje gång tänker jag på hur guldvärt MC premium är….Klicka för att utvidga...
Jannes skrev:Min personliga åsikt är att både Savannah och Charleston är värda besök, men Charleston är lite charmigare (på sydstatsvis) men kanske också lite dyrare och så vitt jag vet inte "open container" ifall det nu är viktigt för trivseln. Besökte båda förra sommaren.Charleston har bland annat Old Slave Mart Museum, ett litet men ack så bra ställe. Dessutom finns Boone Hall (och MÅNGA andra plantation museums), och Patriots Point ifall man gillar ubåtar, flygplan och hangarfartyg.Dock är det bara 2 timmar körväg mellan dessa städer, så ta det inte som ett antingen/eller beslut.Klicka för att utvidga...
Senaste åren har huvuddelen av SAS connections i USA varit med AA/Alaska, och man verkar ha varit nöjd med det arrangemanget trots avsaknad av poäng, lounge eller andra statusförmåner.guwonder skrev:SAS and Delta could set up a temporary bilateral arrangement for earning and spending points/miles that is separate from the SkyTeam arrangement/implementation timeline and do it as a stopgap measure of sort. They could also do this with regard to lounge access to some extent.Eventually, Delta will have some DeltaOne-focused lounges that may be to SAS business class customers like what UA Polaris are to SAS business class customers currently. The regular Delta SkyClubs will eventually become available to same-day international -flying SAS EBGs and EBDs flying SAS, DL and other SkyTeam airlines regardless of ticketed cabin.What they will do and how fast is to be seen. I haven’t gotten around to fishing, so I am just saying what they could do based on what Delta has done in the past.Klicka för att utvidga...
Ja och for en del av oss har det varit en stark anledning att boka det trans atlantiska benet med någon annan star alliance carrier om man inte ska till en sas destination.fcx skrev:Senaste åren har huvuddelen av SAS connections i USA varit med AA/Alaska, och man verkar ha varit nöjd med det arrangemanget trots avsaknad av poäng, lounge eller andra statusförmåner.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Senaste åren har huvuddelen av SAS connections i USA varit med AA/Alaska, och man verkar ha varit nöjd med det arrangemanget trots avsaknad av poäng, lounge eller andra statusförmåner.Klicka för att utvidga...
Yes, the SAS sales channels often push those.guwonder skrev:But SAS passengers mainly connect with American and Alaska airlines on arrival to the US when connecting?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Ja och for en del av oss har det varit en stark anledning att boka det trans atlantiska benet med någon annan star alliance carrier om man inte ska till en sas destination.Frågan är om man faktiskt aktivt valt bort United där eller om man helt enkelt inte fått, pga att man inte varit med i joint venture. Helt inte fått på modellen att man fått så extremt dåliga villkor att det är bättre att gå utom alliansen.Klicka för att utvidga...