Senaste nytt

SAS och WestJet inleder samarbete och Codeshare!

Skulle inte klaga, men visst klarar man inte t/r Calgary på 24h? Det kan tyvärr sätta käppar i hjulen för en sådan linje... Idag är det ju tyvärr lite klurigt att flyga till mindre orter i Nordamerika från sthlm med SAS då det inte flygs till någon samarbetspartners hub.
Jodå, det är från LHR 8,5h flygtid till Cskgary ungefär. Från Köpenhamn borde det vara något liknande (CPH-SEA görs på 9h ca och Calgary är närmre).
Kan man flyga sträckan på 10h så ska det inte vara något problem att klara det på ett plan, sen behöver ju slottar passa också.

Frågan är ju hur många som vill till Calgary, går inte bara förlita sig på transfer vidare.
 
Skulle inte klaga, men visst klarar man inte t/r Calgary på 24h? Det kan tyvärr sätta käppar i hjulen för en sådan linje... Idag är det ju tyvärr lite klurigt att flyga till mindre orter i Nordamerika från sthlm med SAS då det inte flygs till någon samarbetspartners hub.
Går alltid att slinga den med t.ex Toronto eller annan rutt på östkusten för att få det att gå ihop med en maskin.
 
Det är 4470 miles från Köpenhamn till Calgary. Det är väldigt nära gränsen för en A321LR (4600). Kan riskera många diverts på en sådan, som gamla 757orna.

Och det känns väldigt tveksamt att de skulle sätta in 330/350 om det inte dök upp ett stort frakt kontrakt.

ARN är snäppet närmre med 4340 men det är fortfarande rätt dåligt med marginaler.
 
Det är 4470 miles från Köpenhamn till Calgary. Det är väldigt nära gränsen för en A321LR (4600). Kan riskera många diverts på en sådan, som gamla 757orna.

Och det känns väldigt tveksamt att de skulle sätta in 330/350 om det inte dök upp ett stort frakt kontrakt.

ARN är snäppet närmre med 4340 men det är fortfarande rätt dåligt med marginaler.
Det blir svårt med A321 på den linjen. Det är nästan en timme längre flygtid än CPH-IAD som är världens längsta kommersiella linje, och som redan sagt så ska man nog ha lite frakt också för att få bra lönsamhet på denna.
 
Toppen