Senaste nytt

SAS och Tre i samarbete

Erbjudandet finns nu uppe, det gäller för nya och befintliga kunder och gäller till och med 14 juni.

Gemensamt för båda abonnemangen:
- 20 000 EuroBonus-poäng överförs 30-60 dagar efter genomfört köp,
- du kan lägga till extra användare för att göra det till familjeabonnemang,
- du får poäng för varje huvudabonnemang du tecknar ej extra användare (exempel, om du skaffar två 25GB-abonnemang får du 40000 poäng - men om du skaffar ett 25GB och en extra användare som familjemedlem får du 20000 poäng),
- 24 månaders bindningstid,
- du behöver teckna abonnemanget via kampanjsidan.

3Flexibel 25GB
- 25GB surf ingår, inkl 3Världen
- Minsta totalkostnad 7896kr

3Flexibel Obegränsad
- Obegränsad surf i Sverige ingår
- 60GB per månad ingår inom EU/EES samt 3Världen
- Minsta totalkostnad 10296kr

Huruvida det är värt det eller ej beror på vilket abonnemang du har idag osv. Totalpriset om du samlar familjen med Tres familjeabonnemang kan göra att priset blir bra, de tre andra stora operatörerna har högre priser för familjelösningar.

7896-6000=1896kr extra jmf med samma 25gb idag hos Vimla. Ett abb som dras via kreditkortet. 900EB där dessa 24mån.
1896/19100 ca 9,93öre per EB alltså. Jag står över detta, trivs med nuvarande abb och har surf utanför EU via mitt Revolut vid behov.

För befintlig kund gäller att det bara går att teckna/förlänga max 6 månader före bindningstidens slut.

De hade en kampanj med dubbel-surf fram till i går, den verkar vara slut nu fast att puffen på första sidan ligger kvar.

Det verkar inte heller gå att teckna denna kampanjen och samtidigt köpa en ny telefon, vilket är lite synd eftersom telefonköpet brukar subventionera abonnemanget (25GB=249kr, Obegr = 349kr). Dvs 80kr/månad eller 1920kr i skillnad, så man kan se det som att den rabatten tre har att spela med på sina abonnemag antingen subventionerar en ny telefon eller köper EB-poäng. 1920kr för 20 000 poäng (och inga nivåpoäng) dvs inte ett fantastiskt pris.

Jag var först rätt sugen på kampanjen, behöver 3Världen, men känner mig inte hundra längre.

Last edited:
7896-6000=1896kr extra jmf med samma 25gb idag hos Vimla. Ett abb som dras via kreditkortet. 900EB där dessa 24mån.
1896/19100 ca 9,93öre per EB alltså. Jag står över detta, trivs med nuvarande abb och har surf utanför EU via mitt Revolut vid behov.

Du kan betla din faktura hos Tre med MasterCard eller Visa också. Tror även det går att få till automatisk dragning från kort, annars går det att göra manuellt via mina sidor.

För befintlig kund gäller att det bara går att teckna/förlänga max 6 månader före bindningstidens slut.

De hade en kampanj med dubbel-surf fram till i går, den verkar vara slut nu fast att puffen på första sidan ligger kvar.

Det verkar inte heller gå att teckna denna kampanjen och samtidigt köpa en ny telefon, vilket är lite synd eftersom telefonköpet brukar subventionera abonnemanget (25GB=249kr, Obegr = 349kr). Dvs 80kr/månad eller 1920kr i skillnad, så man kan se det som att den rabatten tre har att spela med på sina abonnemag antingen subventionerar en ny telefon eller köper EB-poäng. 1920kr för 20 000 poäng (och inga nivåpoäng) dvs inte ett fantastiskt pris.

Jag var först rätt sugen på kampanjen, behöver 3Världen, men känner mig inte hundra längre.
Nej det går inte att köpa en telefon med den här kampanjen.

Man får räkna lite mer på helheten tror jag.
MTK för 25GB-abonnemanget med EB-poäng blir 7896kr för 24 månader.
MTK för 25GB-abonnemang utan EB, men med iPhone 17 blir 17016kr för 24 månader.

En iPhone 17 (256GB) kostar 10958kr på Power. Total kostnad för 25GB med EB + iPhone 17 blir då alltså 18854kr, alltså en skillnad på 1838kr. Det skiljer sig mellan olika mobilmodeller, vissa har mer rabatt från Tre och andra mindre.

Befinner du dig ibland i andra länder och kan köpa en telefon där, blir det dessutom i många fall billigare. I Taipei kostar samma telefon ca 8820kr och i USA 8500kr (inkl skatt i IL).

Last edited:
@lucasd tack för info!

Jag kan inte minnas ett iphone köp i Sverige, cashar alltid mina utomlands så det spelar ingen roll personligen. Bra med MC betalning automatiskt.

1896/20000=0,0948 är ok det.
Återstår se om SAS online shopping ger ut nivåpoäng. Då blir det intressant ändå.

Du kan betla din faktura hos Tre med MasterCard eller Visa också. Tror även det går att få till automatisk dragning från kort, annars går det att göra manuellt via mina sidor.

Nej det går inte att köpa en telefon med den här kampanjen.

Man får räkna lite mer på helheten tror jag.
MTK för 25GB-abonnemanget med EB-poäng blir 7896kr för 24 månader.
MTK för 25GB-abonnemang utan EB, men med iPhone 17 blir 17016kr för 24 månader.

En iPhone 17 (256GB) kostar 10958kr på Power. Total kostnad för 25GB med EB + iPhone 17 blir då alltså 18854kr, alltså en skillnad på 1838kr. Det skiljer sig mellan olika mobilmodeller, vissa har mer rabatt från Tre och andra mindre.

Befinner du dig ibland i andra länder och kan köpa en telefon där, blir det dessutom i många fall billigare. I Taipei kostar samma telefon ca 8820kr och i USA 8500kr (inkl skatt i IL).
1838 är inte så långt från de 1920 jag räknade med på en höft. 10 öre per bonuspoäng är OK, men jag jublade inte.

Tar man en av de mindre populära telefonerna (som tre haft svårt att sälja) som iphone air blir räknestycket:

25GB-abonnemang utan EB, men med iPhone air 512: 15 576 kr

25GB-abonnemanget med EB-poäng blir 7896kr

iPhone air 512 på power: 12 989kr

Diff 5 309 kr

Tre är ett av få ställen i sverige där det finns någon sorts marknadsprissättning på apple produkter, dvs är man intresserad av en o-hypad modell kan man spara en del.

Toppen