Senaste nytt

SAS och Tre i samarbete

lucasd

Medlem
Hej!

Sedan en tid tillbaka har SAS lanserat Starlink "brought to you by 3". Det nämndes då också, om jag inte missminner mig, att de såg över att utveckla samarbetet ytterligare. Tre ska även ha tagit över uppkopplingen SAS använder (telefoni och surf) från Telenor. Exakt hur samarbetet ser ut vet jag inte - jag utgår dock från att SAS har fått en bra deal från Tre och synligheten för Tre ökar bland SAS kunder i och med att de verkar stå för delar av eller hela Starlink-kostnaden. Obs! Det är bara antaganden och de har inte gått ut med något officiellt.

Fick idag upp reklam för att det kommer gå att få 20 000 EuroBonus-poäng om man blir kund hos Tre från och med 1 juni till och med 14 juni med ett 25GB eller obegränsat abonnemang. Jag skulle tro att det krävs en bindningstid för att det ska gå att få poängen.

Erbjudandet på Tres hemsida

50-50-Mobile-Hero-1920x1080-EuroBonus Medium.jpeg

Jag tänker att detta förtjänade en egen tråd då det känns som att mer liknande detta kan komma senare och då detta inte är en del av SAS Webbshopping.

1779803951409.png

Misstänker bindningstid, speciellt då nuvarande kunder som ”förlänger” kan få poängen. Har Hallon nu, så det blir prisskillnaden som får bestämma.

Tecknade 36 månaders abonnemang med 24 månaders bindningstid i september förra året. Antar att man behöver teckna nytt för att få bonusen, även som befintlig kund?

Tecknade 36 månaders abonnemang med 24 månaders bindningstid i september förra året. Antar att man behöver teckna nytt för att få bonusen, även som befintlig kund?

Tre skriver så här om man redan är kund:
"Självklart! Är du EuroBonus‑medlem och kund hos Tre kan du ta del av erbjudandet. Signa upp dig i formuläret så hör vi av oss."

Får se vad det betyder.

Brukar väl vara så att abonnemanget behöver vara obundet och om man förlänger det så går det att ta del av liknande erbjudanden.

24 månaders bindningstid. 329 kr x 24 = 7 896 kr för 20 000 poäng. Nej tack.
Nu har jag visserligen 3 redan, men att bara skaffa abonnemanget för att säga upp verkar de dragit lärdom av från andra aktörer.

3 är extremt bra för de som reser en del utanför Europa. Finns ingen annan leverantör i Sverige som levererar lika stor täckning i världen. Har inte behövt köpa till surf någon gång sedan jag bytte och betalade liknande pengar för tidigare leverantör.

Detta kan säkert få en del kunder att tippa över till att välja Tre och byta leverantör. Beroende på hur man värderar poäng så blir det en väldigt bra rabatt på mobilabonnemang.

Toppen