Senaste nytt

SAS och Singapore ökar samarbete

Pushback

Medlem
När det gäller Björnström´s kommentar så är det väldigt sant. Flygbolagen kör verkligen sin äldsta premium på Skandinavien. Kan har nåt med den svenska attityden till "lyx"; att det är lite fult med Första Klass och därmed en relativt låg efterfrågan på de produkterna.

Thai uppdaterar förövrigt sin 744 till en refitted ny C hårdvara i 10 konfiguration (syns redan från början av december på expertflyer).
 

Ubbe

Medlem
När det gäller Björnström´s kommentar så är det väldigt sant. Flygbolagen kör verkligen sin äldsta premium på Skandinavien. Kan har nåt med den svenska attityden till "lyx"; att det är lite fult med Första Klass och därmed en relativt låg efterfrågan på de produkterna.
Kan det inte vara så att de ser oss som " de fattiga kusinerna" i europa? Köpkraftsmässigt så ligger vi väl på en låg nivå inom Europa trots alt!!
 

Fredrik

Medlem
Är det inte charteratmosfär på de här flygningarna från Skandinavien? Jag har hört att thaibesättningarna inte gillar att flyga på Skandinavien och det skulle kunna vara en rimlig anledning.

Flyprat - View Single Post - Nok en gang idioter på tur.

EDIT: TIll servicenivån. Hårdvaran borde bara vara beroende på betalningsviljan och den är jag övertygad om är låg i alla fall i Sverige
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Är det inte charteratmosfär på de här flygningarna från Skandinavien? Jag har hört att thaibesättningarna inte gillar att flyga på Skandinavien och det skulle kunna vara en rimlig anledning.

Flyprat - View Single Post - Nok en gang idioter på tur.
Jag har flugit både i Business class och i Economy class på Köpenhamn-Singapore med Singapore Airlines(SQ) och jag kan inte säga att passagerarnas beteende är annolunda än på andra SQ:s europeiska linjer.
De linjer märker man klar skillnad är Kina och Japan linjer. På Kina linjer kan ni gissa väl hur det är? :rolleyes:
 

Dr. Miles

Expert
Om nu inte BKK fungerar kan man ju välja NRT istället via CPH och SIN

Det var ett stort problem med routing när jag försökte boka min Beijingresa på Tallinn.
Även om Stockholm-(SK)-Paris-(TG)-Bangkok-(CA)-Beijing var giltig routing enligt SAS EuroBonus(140.000 EB poäng i Business), gick Tallinn inte med på det med hänvisning till att jag passerar tredje zon(Bangkok). Jag ringde flera gånger och förklarade för agenter på Tallinn om detta och även pratat med deras supervisor, men de accepterade inte det.
 
Press mail som kom idag:

Den 1 februari startar SAS och Singapore Airlines upp samarbetet kring flygningar mellan Skandinavien och Singapore. Under sommaren 2012 undertecknade de verkställande direktörerna för de båda bolagen ett joint-venture avtal som bland annat omfattar samordning av tidtabeller och gemensamma försäljningsaktiviteter. Berörda myndigheter har sedan dess godkänt samarbetet.

- Vi är mycket glada över att nu kunna ta nästa steg i samarbetet med Singapore Airlines. Vi ser fram emot att kunna erbjuda våra kunder fler och bättre möjligheter att nå delar av Asien och Australien/Nya Zeeland från hela Skandinavien, säger Joakim Landholm, kommersiell chef på SAS.

Star Alliance partnern Singapore Airlines flyger för närvarande tre gånger i veckan mellan Köpenhamn och Singapore. I och med det nya joint-venture samarbetet kommer tidtabellen att justeras för att skapa bättre och snabbare anslutningar såväl i Köpenhamn som i Singapore. Från och den 31 mars 2013 kommer även antalet avgångar mellan de båda hubbarna att utökas till fem gånger i veckan och beroende på framtida marknadsutveckling så kan joint-venture samarbetet komma att utökas med ytterligare frekvenser och destinationer i Skandinavien.

SAS och Singapore Airlines har haft ett codeshare samarbete sedan december 2010 på ett antal linjer i Asien och Europa. Codeshare samarbetet utökas nu med ytterligare nyckeldestinationer i norra Europa och Asien.

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med dagliga flygresor till destinationer i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 190 länder. För ytterligare information, vänligen kontakta Elisabeth Manzi, presschef SAS.
 
Toppen