SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Verkar som att nivåpoängen kommer in sista dagen varje månad och inte 30e som vissa fått info om, såvida de inte kommer under dagen. Så får bli premiär nästa vecka om jag inte får lust under helgen!

Som Diamond så har jag nu blivit True Friend på Scandic. Är däremot inte särskilt imponerad av perksen. Frukost verkar ingå som standard på de flesta hotell ändå, incheckningsflex och uppgradering är alla "when available".

Ni som är gamla rävar i Scandic (jag har väldigt lite domestic resande) var upplever ni att fördelarna ligger?

JacobGBG skrev:Som Diamond så har jag nu blivit True Friend på Scandic. Är däremot inte särskilt imponerad av perksen. Frukost verkar ingå som standard på de flesta hotell ändå, incheckningsflex och uppgradering är alla "when available".Ni som är gamla rävar i Scandic (jag har väldigt lite domestic resande) var upplever ni att fördelarna ligger?Klicka för att utvidga...
Frukosten är ju gratis alla dagar, oavsett om du är gäst

Jag ringde Scandics kundtjänst för att höra hur det går med uppdateringen från “New Friend” till “True Friend”.

På både Scandics och SAS hemsidor står statusen fortfarande som “New Friend” när jag ringer, men deras system visar att jag ligger på “True Friend” nivå.

– Låt mig uppdatera statusen en gång till.

Vips! Så var det löst. Äntligen.

011430121 skrev:Men det är väl konceptet att Scandic GO inte skall ha någon frukostservering.Klicka för att utvidga...
De har väl frukost påse? Det hade ju varit väldigt trevligt om man kunde gå förbi och hämta en sådan men jag har full förståelse för att se inte tillåter det. Men de borde skriva ut det i reglerna explicit.

mha321 skrev:De har väl frukost påse? Det hade ju varit väldigt trevligt om man kunde gå förbi och hämta en sådan men jag har full förståelse för att se inte tillåter det. Men de borde skriva ut det i reglerna explicit.Klicka för att utvidga...
Finns någon skrivning i villkoren att inga förmåner gäller på Scandic Go förutom poängintjäning typ.

mha321 skrev:De har väl frukost påse? Det hade ju varit väldigt trevligt om man kunde gå förbi och hämta en sådan men jag har full förståelse för att se inte tillåter det. Men de borde skriva ut det i reglerna explicit.Klicka för att utvidga...
Det ingår ingen frukost på Scandic GO, tydligen kan man köpa någon box vad den innehåller vet jag inte

KONCEPT_Scandic_Go_Exterior_Entrance_Soul_230417_V2.jpg

Scandic Go | Go do your thing, we're a smart, urban place to stay

Welcome to a place to stay when you have other places to go. We’re Scandic Go: fresh, urban hotels focused on delivering the essentials at a great price.

favicon.ico

www.scandicgohotels.com

Orkar man att läsa texten så står det att man får betala för Kaffe, te, croissant o.s.v.

ba9149e3d7fee10d_400x400ar.jpg

Idag öppnas dörrarna till Scandic Go i Stockholm

Scandic Go är Scandics nya varumärke i det snabbväxande ekonomisegmentet och erbjuder ett smart

apple-touch-icon-144x144.png

news.cision.com

Obs obs! Bokar du med Mecenat-rabatten ger det inga poäng alls till Scandic Friends. Ingen nyhet, vill bara uppmärksamma alla på detta igen eftersom att det skiljer sig mot Strawberry.

011430121 skrev:Det ingår ingen frukost på Scandic GO, tydligen kan man köpa någon box vad den innehåller vet jag inteScandic Go | Go do your thing, we're a smart, urban place to stayWelcome to a place to stay when you have other places to go. We’re Scandic Go: fresh, urban hotels focused on delivering the essentials at a great price.www.scandicgohotels.comOrkar man att läsa texten så står det att man får betala för Kaffe, te, croissant o.s.v.Idag öppnas dörrarna till Scandic Go i StockholmScandic Go är Scandics nya varumärke i det snabbväxande ekonomisegmentet och erbjuder ett smartnews.cision.comKlicka för att utvidga...
Precis. Men om frukost inte ingår på ett annat Scandic hotell så får man ju fortfarande den gratis som true friend så vitt jag förstått. En del hotell har ju rates med och utan tex.

På Scandics tyska hotell ingår inte frukost som standard, då där har man väl nytta av frukostförmånen även när man bor där?

Cristoffer Cedergren skrev:Obs obs! Bokar du med Mecenat-rabatten ger det inga poäng alls till Scandic Friends. Ingen nyhet, vill bara uppmärksamma alla på detta igen eftersom att det skiljer sig mot Strawberry.Klicka för att utvidga...
Intressant observation, våra mecenatbokningar från förra helgen gav poäng för båda nätterna.

Back