Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Hej, genom Refunder går det att få 2% cashback på Scandic bokningar, någon som testat detta och om det ger fortsatt poäng hos Scandic?

Ja det fungerar, använder cashback jämnt. Det ska dock sägas att datasystemet hos Scandic är många resor värre än SK-IT efter ett drygt kvartals boende där nu.

-Efterregistrering av Cashback 2ggr.
-Kvitton, ta dem manuellt också, sällan mailet kommer fram.
-Efterregistrering poäng, kolla speciellt poäng istället för voucher kommit.
-Ett fall av försvunnen bokning trots att jag kunde visa den i appen eller om det var min sida web. Screenshot bra extra försäkring av bokning, tar det numera. Få med priset också, de fick slå in det manuellt efter lång diskussion, hade inte med det.
-Betalning, två ggr systemfel. Löste sig dagen efter.

Jag är trots ovanstående nöjd med bytet av kedja. Lite merjobb med IT där men betydligt bättre kickback än med Strawberry. Snittar duktigt med EB varje natt. Uppgraderad 100%.

Kan uppdatera här: Såg inget i appen men när jag testade logga in på hemsidan och sen gick till Scandic x SAS så uppdaterades det automatiskt, behövde inte klicka på något. Nu syns även True Friend i appen.
Känns igen. När min diamond grace gick it igår så uppdaterade i morse appen till new friend, trots att jag förnyat diamond. Jag blev också utloggad. Däremot stod det fortsatt true friend under profilen I appen, men inte på poäng sidan där det står stort.

Loggade in på webben för att kolla och där tyckte jag mig se att det stod new friend I ett par sekunder som sedan uppdaterades till true friend. och efter det stod det true friend även i appen.

Tldr; logga in på webben också inte bara appen.

Ja, det var rätt uselt det här. Diamond på "grace" till och med i går, men årsperioden gick ju ut i april och Diamond var ju förnyad för länge sedan. SAS säger att jag är true friend och nivåuppgraderingens slutdatum har i dag puffats ett år fram.

Skärmavbild 2025-08-01 kl. 13.54.00.png

Scandic tycker att jag helt saknar status på SAS och har därmed nedgraderat mig till close friend. WTF.

Skärmavbild 2025-08-01 kl. 13.54.13.png

Så när jag läser ovanstående poster så testar jag att logga in i sas i en flik och scandic i en annan. Ingen skillnad. Klickar lite mellan flikarna och sedan gör jag re-load på scandic-fliken. Och då blev jag visst true friend igen.

Jag trodde kopplingen var direkt mellan SAS och scandics system, men det verkar nästan som att det går via varje medlems browser, så att synken bara kan ske när medlemmen är inloggad på båda sajter i samma browser...

Last edited:
Toppen