Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

När detta började gälla för medlemmar på Scandic så tror jag att man i många fall inte var så sugen att sätta sin fot på Scandic när man inte bodde där. Har för mig att när det kom så krävdes det runt 90 nätter för att bli dåvarande RED level. För de kunderna så värderar man nog att äta hemma mer (oftast). Så kände i alla fall jag, och använde inte den förmånen under de åren jag var på den nivån.

Så därav kanske det tidigare datat är lite missvisande mot de som har matchat till sig nu.

Kom ihåg att det gäller lika mycket åt andra hållet också. De som har hög status på Scandic får nu smörja kråset i SAS-loungerna, och också dricka så mycket de orkar ombord. Här handlar det om gungor och karuseller, både SAS och Scandic tvingas betala för förmåner till sin partner, som troligtvis vägs upp av förmånerna som de i sin tur får själva. Det här är ett samarbete som bägge två har gått in i med öppna ögon.

Ärligt talat, så fantastiska är inte dessa Scandic frukostar. Det kan säkert vara några enskilda individer som vill maxa utnyttjandet av sin status nivå av snålhetsskäl men de flesta tror jag kommer känna sig rätt nöjda med Scandic frukost efter ett par gånger.

När detta började gälla för medlemmar på Scandic så tror jag att man i många fall inte var så sugen att sätta sin fot på Scandic när man inte bodde där. Har för mig att när det kom så krävdes det runt 90 nätter för att bli dåvarande RED level. För de kunderna så värderar man nog att äta hemma mer (oftast). Så kände i alla fall jag, och använde inte den förmånen under de åren jag var på den nivån.

Så därav kanske det tidigare datat är lite missvisande mot de som har matchat till sig nu.
Exakt, när jag reste mycket inrikes och bodde på Scandic mer eller mindre var jag inte så sugen på att besöka Scandic de dagar jag var hemma. Nu, när jag i princip bara reser privat, hade jag väldigt gärna haft gratis frukostförmånen. Dvs även min gissning är att de som tjänar in förmånen självmant på Scandic lär inte nyttja detta alls i samma grad som folk som inte bor ofta men som fått status matchad.

Så tolkar jag det rätt har alla bättre frukost hemma oavsett veckodag och alla sitter hela familjen vid frukostbordet även på vardagar. Skulle nog vilja påstå att det inte ser ut så i de flesta familjer av många olika anledningar

Tror många i medelstora och mindre orter eller som jobbar nära ett Scandic kan tänka sig ta en 5 min sidosväng från vägen till jobbet för att hinna med en 20 min Scandicfrukost istället för att duka fram allt själv hemma.

Men är det som ni säger att nära på ingen kommer utnyttja detta pga att man är uttråkad av hotellfrukost mm så är det väl heller inget bekymmer om några med mig maxar så gott det går.

Så tolkar jag det rätt har alla bättre frukost hemma oavsett veckodag och alla sitter hela familjen vid frukostbordet även på vardagar. Skulle nog vilja påstå att det inte ser ut så i de flesta familjer av många olika anledningar

Tror många i medelstora och mindre orter eller som jobbar nära ett Scandic kan tänka sig ta en 5 min sidosväng från vägen till jobbet för att hinna med en 20 min Scandicfrukost istället för att duka fram allt själv hemma.

Men är det som ni säger att nära på ingen kommer utnyttja detta pga att man är uttråkad av hotellfrukost mm så är det väl heller inget bekymmer om några med mig maxar så gott det går.
Det jag försöker förmedla till dig är att det är onödigt att basunera ut
- Nu skall vi maxa värdet
- Blir xxx kr /år
jag skall nyttja det 365 dagar /år

Lite onödigt då vi vet att både SAS och Scandic läser här.
Jag har inga problem med var/hur du äter frukost men lite tyst diplomati hade varit på sin plats här.

Nu äter jag sällan frukost men pratar vi om en normal halvkaosig hotellfrukost på hotell utan bordsservering (och där man kanske inte ens blir tilldelad att bord) utan man ska "kriga" vid en buffé så är det nog inget jag ser fram emot att slinka in på innan jobbet. Men visst, hittar man ett lugnt och trevlig hotell så för all del.

Sen medhåll på ovan - att prata om att "maxa" känns rätt onödigt.

Det jag försöker förmedla till dig är att det är onödigt att basunera ut
- Nu skall vi maxa värdet
- Blir xxx kr /år
jag skall nyttja det 365 dagar /år

Lite onödigt då vi vet att både SAS och Scandic läser här.
Jag har inga problem med var/hur du äter frukost men lite tyst diplomati hade varit på sin plats här.
Jag tror det är ett icke problem.
Hur många EBD finns det som nu svänger över som True Friends? (minsta nivå för denna perk)
Hur många av dessa har ett Scandic praktiskt beläget till vardags?
Hur många av dessa kommer att ha ork/tid/lust att konsekvent nyttja detta?

Även om de endast sker en 50% reducering mellan varje av dessa steg så tror jag på min höjd att det är på sin höjd ett dubbelsiffrigt antal som kommer fått denna fördel till sig som följd av EB som kommer använda det.

Jag menar, jag är EBD och jobbar nära Göteborgs Central, jag har 5st Scandic inom ett stenkast och det ska nog mycket till för att jag ska åka tidigt från fru & barn för att spara några kronor på att käka mitt Verum+Muesli anorstädes. Det är inte frukostbuffén på Shangri-La Bangkok vi pratar om.

Toppen