Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Satt och kollade på att boka Downtown Camper i Stockholm och noterar att frukostbuffen behöver läggas till i bokningen om man vill ha det, den kostar 225 kr/person, alltså 450 kr totalt. Men jag har matchats till Loyal Friend och har ju då förmånen 2-1 frukost, det verkar ju i så fall som att det blir mer värde att köpa frukosten på plats (för 305kr) som blir priset för båda än att lägga till den i bokningen?

Borde inte vara några problem för Scandic att åtgärda det här så att man får förmånen på något sätt även direkt vid onlinebokning?
Drop-in frukosten (och förmånen) är "i mån av plats" så går inte riktigt att jämföra med en garanterad frukost.

Något är skumt. Jag är Dear Friend, men när jag loggar in får jag upp en lista med förmåner som jag får tillgång till om jag kvalar upp en nivå till Close Friend, som då är en nivå ner på trappan...
Menar du att listan saknar nivå 4-förmånerna?

Listan funkar för mig, jag är matchad till nivå 5 och ser alla förmåner på nivå 1-5 i listan, men jag är nivå 4 utan match så bara matchad en nivå uppåt.

Menar du att listan saknar nivå 4-förmånerna?
Jag var nog otydlig, jag menade reklamen längst ner på sidan "Mina förmåner", har uppdaterat mitt inlägg med en skärmdump till. Listan över alla förmåner på alla nivåer finns ju kvar orörd...

Jag var nog otydlig, jag menade reklamen längst ner på sidan "Mina förmåner", har uppdaterat mitt inlägg med en skärmdump till. Listan över alla förmåner på alla nivåer finns ju kvar orörd...
På skärmdumpen syns förmånerna från level 1-4 så det stämmer ju med din nivå. Sen har du samma "problem" med poäng kvar nästa nivå som många andra, den siffran och nivån tar inte hänsyn till matchningen.

Last edited:
Kikar på att potentiellt boka Scandic i Berlin. Frukost ingår inte automatiskt på hotellen utanför Norden, får man någon fri frukost när man bor som Loyal Friend eller måste man betala oavsett?

Toppen