Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

Testade Red Lager och Weissbier ARN-LHR. Måste säga att Red inte var något vidare men Weissbieren däremot var rätt trevlig.
Landade du kl 17?
Vi gjorde det! :)
87d6afe987b679bd5fab07a2a8e2cafe.jpg

Testade Red på flyget till Hong Kong, tyckte den var trevlig och förvånansvärt maltig. Hade druckit den på nytt. Satt i Go, men prövade lyckan genom att fråga flygvärdinnorna om det fanns möjlighet att få prova RAS No 2 framifrån Business, vilket det efter viss marknadsföring om att resa i Business nästa gång, var. Den var riktigt härlig och mustig - hade gärna sörplat i mig ännu mer av den!

Vid helgen hemresa från Hongkong fanns det återigen bara Wit och Red i bakre galley. När jag tillslut senare bestämde mig för att det var dags för en Mikkeller frågade jag om det inte fanns Pale Ale i Business-galleyt. CC kontaktade sin kollega, som svarade att så var fallet.
Jag betalade i bakre (dessutom med entusiast-rabatt - 2st för 100kr), och lagom till att jag kom tillbaka till mitt säte, hade kollegan från främre delen kommit ner till mig med två Pale Ale - och hon var så glad att hon kunde erbjuda mig dessa. Jag var ännu gladare som äntligen fick tag på den gula. Så god den var! Tack SAS!

Vid helgen hemresa från Hongkong fanns det återigen bara Wit och Red i bakre galley. När jag tillslut senare bestämde mig för att det var dags för en Mikkeller frågade jag om det inte fanns Pale Ale i Business-galleyt. CC kontaktade sin kollega, som svarade att så var fallet.
Jag betalade i bakre (dessutom med entusiast-rabatt - 2st för 100kr), och lagom till att jag kom tillbaka till mitt säte, hade kollegan från främre delen kommit ner till mig med två Pale Ale - och hon var så glad att hon kunde erbjuda mig dessa. Jag var ännu gladare som äntligen fick tag på den gula. Så god den var! Tack SAS!
Du satt på rätt sida av planet, surtanterna höll till i den högra gången :)

Plötsligt händer det. Den är värd att vänta på! :)

• Gilla
Reactions: olo
Idag frågade jag efter en gul på SK1408 från CPH. Purchen började leta och hittar lite förvånat en nyhet. "Den här har jag aldrig sett. Du kan prova om den är god..?"*
Och det var den, även om den gula nog var snäppet vassare. Men kul med en Pale Ale intra-Skandinavien. CC kom senare förbi och frågade vad jag tyckte och tillade: "Kul med en Ale, det är många som frågat efter det. Och vi har ju oftast bara fått Red och Wit lastat".*

*) Fritt översatt från Danska.

Attachments

• WP_20151119_17_39_36_Pro.jpg
    WP_20151119_17_39_36_Pro.jpg
    41,5 KB · Visningar: 242
Toppen