Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

Borde göra en namnlista för att det ska vara i loungerna.
Lägg förslag på My SAS Idea?

Delades ut gratis några dagar på Mikkeler CPH i våras , kanske åtgången inte är den bästa ombord ...
Om man bara serverar i C på longhaul så blir det ingen stor åtgång direkt. Tror att de som uppskattar en bra öl och väljer det framför vin oftare sitter i economy än i business.

• Gilla
Reactions: KNA
Jag träffade SAS cateringgäng för två veckor sedan och förde vidare att samarbetet med Mikkeller är mycket uppskattat. Vet att de jobbar vidare i samma spår men låter nyheterna komma när de kommer.

Stämmer mycket riktigt att Mikkeller nu även finns i Go på longhaul.

Jag träffade SAS cateringgäng för två veckor sedan och förde vidare att samarbetet med Mikkeller är mycket uppskattat. Vet att de jobbar vidare i samma spår men låter nyheterna komma när de kommer.

Stämmer mycket riktigt att Mikkeller nu även finns i Go på longhaul.
Det vore grymt kul om de kanske gjorde ett samarbete med någon annan som brygger bra öl i sverige/norge/danmark och alternerade lite mellan vem som fick producera sas-ölen. Win win säger jag då SAS får riktigt bra öl ombord samt att producenten får mycket gratis reklam också. Finns ju några bryggerier som struntar i systembolaget efter deras senaste regeländringar och bara kör på "export" istället. Tråkigt för oss svenskar som då får svårt att få tag på den craftbeer som faktiskt bryggs i Sverige. De nere i skåne har ju dock inte långt för att importera.

• Gilla
Reactions: olo
Finns en 2 dagars till salu i brandbilen i entré till CBC för 1200 dkk och det är 3 sessions kvar ...

Varför finns den bara i longhaul?
Det kan nog bara SAS svara på, men jag antar att det är ett test som sedan förhoppningsvis utökas. Om den skulle finnas på "alla" flighter skulle de behöva köpa in betydligt mer öl än vad de gjort nu och det skulle potentiellt vara en större risk om de inte säljer all öl innan den blir gammal.
Det vi kan göra som uppskattar ölen är att påtala att vi önskar den även inom Europa, jag brukar alltid fråga efter den ombord även om jag vet att de inte har den.

Det kan nog bara SAS svara på, men jag antar att det är ett test som sedan förhoppningsvis utökas. Om den skulle finnas på "alla" flighter skulle de behöva köpa in betydligt mer öl än vad de gjort nu och det skulle potentiellt vara en större risk om de inte säljer all öl innan den blir gammal.
Helt rätt resonerat.

Toppen