Jag som ölnörd. Är det fler jag som anser att Mikkeller har blivit tråkiga? Deras öl är ofta släta och sticker inte ut på samma sätt som tidigare? Tycker flera svenska bryggerier knäpper Mikkeller på fingrarna i allt. Den nya Celebration ölen kändes som en tråkig jäkla Burst. Varför inte jobba mer med spontanjäst öl som dom faktiskt är grymma på? Eller inled ett samarbete med Omnipollo eller Stigberget. Då blir det kvalite.
Nog för att jag älskar spontanjäst, men det passar typ 0,1% av sas resenärer. De har ju tidigare kört detta ombord, dessa flaskor gick inte åt...Jag som ölnörd. Är det fler jag som anser att Mikkeller har blivit tråkiga? Deras öl är ofta släta och sticker inte ut på samma sätt som tidigare? Tycker flera svenska bryggerier knäpper Mikkeller på fingrarna i allt. Den nya Celebration ölen kändes som en tråkig jäkla Burst. Varför inte jobba mer med spontanjäst öl som dom faktiskt är grymma på? Eller inled ett samarbete med Omnipollo eller Stigberget. Då blir det kvalite.
Håller med, tycker To Øl, Revolution Brewing, Cigar City Brewing, Hyllie etc är mycket bättreJag som ölnörd. Är det fler jag som anser att Mikkeller har blivit tråkiga? Deras öl är ofta släta och sticker inte ut på samma sätt som tidigare? Tycker flera svenska bryggerier knäpper Mikkeller på fingrarna i allt. Den nya Celebration ölen kändes som en tråkig jäkla Burst. Varför inte jobba mer med spontanjäst öl som dom faktiskt är grymma på? Eller inled ett samarbete med Omnipollo eller Stigberget. Då blir det kvalite.
To Øl är helt en favorit hos mig, som oftast väldigt nöjd. Igår drack jag "snuble juice" som är precis som SAS ölen på 4.7%, och här märker man ju klart att det blir lite klen smak på det hela.Håller med, tycker To Øl, Revolution Brewing, Cigar City Brewing, Hyllie etc är mycket bättre
Varför skulle SAS ta in öl från Revolution i Chicago eller Cigar City i Tampa? De vill ju ha skandinaviska produkter.Håller med, tycker To Øl, Revolution Brewing, Cigar City Brewing, Hyllie etc är mycket bättre
Ja, de skulle kunna ha "dagens öl" ombord som är ospecificerad och kan vara vad som helst och man får fråga crew.Ja, det är definitivt Mikkellers volym och pålitlighet som gör att SAS ens kan tänka sig dem, för deras volym-öl. Sedan kunde man tänka sig att de kunde hämta in mera specialöl i små mångder på long-haul, på en ”finns tills det inte finns”-basis.
Men erbjuder man två öl så kan de inte vara för nördiga/nichade eller produceras i för liten skala.